براساس مطالعه ملی بار بیماری‌ها و آسیب‌ها در ایران به ترتیب حوادث عمدی و غیرعمدی، بیماری‌های روان و اختلالات رفتاری و سپس بیماری‌های قلب و عروق شایع‌ترین علت سال‌های از دست رفته عمر در مردان ایرانی به شمار می‌روند.
کد خبر: ۲۳۶۲۵۳

به گزارش ایسنا، سیدحسن امامی رضوی در نشست خبری روز ملی سلامت مردان با بیان این که بار بیماری‌های ناشی از حوادث ترافیکی در مردان 5 برابر زنان، اعتیاد 10 برابر و سقوط 3 برابر زنان است، در ادامه بر انجام رفتار مناسب اخلاقی در جامعه تاکید کرد و افزود: آنچه که باعث افزایش آمار انواع نزاع‌ها و حوادث خشونت‌بار برای مردان و مردان نسبت به زنان می‌شود رفتار غیراخلاقی است.

این در حالی است که این نکته مرتبا در رسانه‌ها و آموزه‌های دینی ما گوشزد شده است که در صورت ناراحتی، خستگی و عصبانیت واکنش و عکس‌العمل نشان داده نشود.

معاون سلامت وزارت بهداشت با بیان این ‌که علت بسیاری از حوادث ترافیکی عوامل انسانی اعم از خستگی ، کم‌ توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی و عصبانیت حین رانندگی شناخته شده است، افزود: فرهنگ‌سازی و رفتار براساس مبنای اخلاقی الزامی است.

وی با اشاره به این که مردان نیروهای مولد جامعه به شمار می‌روند، گفت: باید هم‌اکنون برای آینده نسل جوان امروز برنامه‌ریزی کرد.

دکتر امامی رضوی، حساسیت مردان نسبت به مقوله سلامت را امری مهم دانست و یادآور شد: هر چند سلامت کودکان و زنان از درجه اهمیت برخوردارند، اما مردان نیز به درجاتی به بیماری مبتلایند و سال گذشته 12 هزار نفر در این برنامه ملی حضور یافتند.

معاون سلامت وزارت بهداشت با اعتقاد به اجرای نظام ارجاع و مراجعه مردان روستایی به پزشک خانواده و مردان شهری به پزشکان عمومی جهت ارجاع به متخصصان کلیه و مجاری ادرار گفت: با اجرای نظام ارجاع، شمار کافی از مردان در مرحله نخست ویزیت می‌شوند.

مصدومیت مردان، 72 درصد

براساس آمار حوادث ثبت شده بیمارستانی سال 86 از مجموع یک میلیون و 220 هزار و 462 مورد مصدومیت ثبت شده، 2/72 درصد در مردان و 8/27 درصد در زنان رخ داده است.

معصومی، رئیس اورژانس کشور درخصوص میزان بروز حوادث در مردان اظهار کرد: آمار حوادث چهارشنبه سوری آخر سال 86 نیز حاکی از ثبت 1179 حادثه مرتبط با آتش‌سوزی و بروز 8/81 درصدی آن در مردان است. این در حالی است که آخرین آمارها از بروز 55 درصد از حوادث منازل در مردان و 45 درصد در زنان حکایت دارد.

رئیس اورژانس کشور با بیان این که 74 درصد حوادث مدرسه و اماکن آموزشی در مردان و 26 درصد در زنان است، ‌افزود: 83 درصد حوادث اماکن عمومی هم در مردان و17 درصد در زنان رخ می‌دهد.

معصومی اضافه کرد: 6/79 درصد حوادث معابر ترافیکی هم در مردان و 4/20 درصد در زنان به وقوع می‌پیوندد و میزان بروز حوادث ناشی از حمله حیوانات در مردان 5/77 و در زنان 5/22 درصد است.

وی با اشاره به شیوع 5/71 درصدی حوادث ناشی از غرق‌شدگی در مردان و 5/28 درصدی در زنان گفت: از سوی دیگر 5/86 درصد حوادث ناشی از خشونت در مردان و 5/13 درصد در زنان رخ می‌دهد. این در حالی است که میزان بروز حوادث ناشی از خودکشی در مردان در سال گذشته 7/48 و در زنان 3/51 درصد گزارش شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها