گروه اقتصاد: اسکله کانتینری بندر پتروشیمی پارس با صدور محموله پلیمری 4 هزار تنی پتروشیمی از مجتمع آریاساسول دیروز با حضور معاون وزیر نفت به طور رسمی به بهره‌برداری رسید. به گزارش برنا، عادل نژادسلیم ‌ معاون وزیر نفت ‌ با بیان این‌که در ابتدای کار تصور ساخت بندر منحصر به فرد در خاورمیانه و آسیای میانه مشکل به نظر می‌رسید، گفت: به همت صنعتگران داخلی پس از 3 سال تلاش، اسکله‌های مختلف بندر پتروشیمی پارس آماده بهره برداری شده است.
کد خبر: ۲۲۱۶۵۰
وی با تاکید بر این که اسکله صادرات جامدات با بارگیری محموله‌های 4000 تنی پتروشیمی آریاساسول در قالب 160 کانتینر آغاز می‌شود، تصریح کرد: زحمات محمدرضا نعمت‌زاده در پایه‌گذاری این بندر و به طور کلی مجتمع‌های پتروشیمی در 2 منطقه ماهشهر و عسلویه قابل ستایش است.

این بندر شامل 15 اسکله است، ظرفیت بندر پتروشیمی پارس 30 میلیون تن است که با بهره‌برداری از اسکله‌های شماره یک، 2 و 6 این بندر، امکان پهلوگیری همزمان 15 فروند کشتی با ظرفیت 7000 تا 70 هزار تن وجود خواهد داشت.

به این ترتیب، پس از بنادر بوستون آمریکا و آنتورپ بلژیک، این بندر یکی از بزرگ ترین بنادر پتروشیمی جهان خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: ظرفیت اسکله‌های مخصوص بارگیری مایعات، آروماتیک‌ و گازها افزون بر 25 میلیون تن و ظرفیت اسکله‌های مخصوص بارگیری جامدات آن نزدیک به 5 میلیون تن برآورد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها