در نشست خبری سومین سوگواره پوستر‌های عاشورایی عنوان شد:

علمداری پوسترهای عاشورایی با نام ابالفضل(ع)‌

گروه فرهنگ و هنر: سوگواره پوستر‌های عاشورایی هرسال با نگاه ویژه به یکی از شهدای واقعه کربلا و خلق پوستر‌هایی با محوریت آن شهید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۱۰۹۶
به گزارش خبرنگار ما، محمد خزایی، دبیر سومین سوگواره پوستر‌های عاشورایی روز گذشته در نشستی خبری که به همین منظور در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: ایرانیان قبل از اسلام نیز هنر را با تلفیقی از مذهب ارائه می‌کردند و این موضوع یکی از شاخصه‌های اصلی هنر ایرانی پیش از اسلام به شمار می‌رود.

دبیر سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی با اشاره به تاریخچه هنر عاشورایی و شکل‌گیری آن در ایران گفت: با وجود این سابقه‌ طولانی، اما جای خالی این هنر در دوره انقلاب احساس می‌شود و یکی از اهداف اصلی این سوگواره نیز جایگزینی هنر عاشورایی در جامعه امروز است.

وی افزود: به یقین هنرمند امروز با شناخت زبان نمادین هنر عاشورایی که حاصل تلاش و تفکر و ثمره چند صدساله هنرمندان نینوایی است، می‌تواند آثاری با بیانی نو خلق کند.

وی در ادامه با انتقاد از رواج تمثال‌هایی که به نام پوسترهای عاشورایی در ذهن مردم جایگزین شده‌اند، گفت: این تمثال‌ها، جایگزین تصورات مردم از شخصیت‌های مذهبی شده است و یکی از اهداف سوگواره، پرکردن این خلا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که سوگواره پوسترهای‌های عاشورایی امسال اختصاص به شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) دارد، تصریح کرد: طراحی این سوگواره‌ها مناسب با شعارهای حماسه کربلا و با نگاهی نو و متناسب با نمونه‌های سنتی آن است تا از این طریق بتوانیم فرهنگ صحیح عاشورایی را جایگزین نمادها و تکایا کنیم.

به گفته خزایی، آخرین فرصت برای شرکت آثار در سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی تا 28 آذر اعلام شده است. نمایشگاه سومین سوگواره از نیمه دی‌ماه به صورت همزمان در مجموعه تالارهای خانه هنرمندان ایران و نگارخانه ابوالفضل عالی در حوزه هنری و همزمان در 30‌ استان کشور برگزار خواهد شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها