باراک اوباما در تلاش برای انتخاب هر چه سریعتر اعضای دولتش، رام امانوئل از اعضای مجلس نمایندگان و مشاور سابق بیل کلینتون را به عنوان رییس دفتر کاخ سفید برگزید.
کد خبر: ۲۱۴۵۷۰

به گزارش ایسنابه نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رام امانوئل نماینده ایلینویز در مجلس نمایندگان آمریکا و مشاور بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا، چهره‌ای است که از سوی جمهوری خواهان به خاطر رفتار شدیدا حزب‌گرایانه مورد انتقاد بوده است.

از وی به عنوان یکی از طراحان پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات سال 2006 کنگره نام برده می‌شود. رام امانوئل مسوول بخش اعظم مدیریت داخلی دولت تازه خواهد بود.

به گفته‌ مشاوران اوباما، وی پیش از کنفرانس خبری‌اش در روزهای آتی در هیچ جلسه‌ی عمومی شرکت نخواهد کرد.

امانوئل در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون یکی از مشاوران سیاسی وی بود. بعد از پایان کارش به عنوان مشاور کلینتون، وی در زمینه‌ سرمایه‌گذاری بانکی فعالیت داشته تا اینکه شش سال پیش موفق شد به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کند و در سال 2006 به عنوان رییس کمیته‌ تبلیغاتی حزب دموکرات انتخاب شد.

مجلس سنا نیز قرار است تا دو هفته‌ آینده اولین جلسه‌ خود پس از انتخابات را برگزار کند. هم‌چنین نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا طی یک کنفرانس خبری خواستار اقدام سریع در خصوص ادامه‌ی لایحه‌ای برای تقویت اقتصاد این کشور شد.

اوباما پیش از مراسم تحلیف برای آغاز رسمی ریاست جمهوری‌اش باید از پست سناتوری خود استعفا دهد که پس از آن راد بلاگوژویچ، فرماندار ایالت ایلینویز جایگزین وی خواهد شد.

اوباما تا روز 20 ژانویه که مراسم تحلیف برگزار می شود فرصت دارد مقام‌های ارشد دولت خود را انتخاب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها