مخالفت پاریس ، برلین و مسکو با صدور قطعنامه جدید علیه عراق

جام جم آنلاین - دومینیک دوویلوین ، ایگور ایوانف و یوشکافیشر وزیران خارجه فرانسه ، روسیه و آلمان روز چهارشنبه 5 مارس در پاریس با یکدیگر ملاقات کرده و درمورد بحران عراق گفتگو کردند.به گزارش شبکه یورونیوز در پایان این ملاقات
کد خبر: ۲۱۴۰۷
دومینیک دوویلوپن ، وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد: ما درمورد یک بیانیه مشترک سه جانبه ازسوی فرانسه ، روسیه و آلمان به توافق رسیده ایم .
موضع مشترک ما خلع سلاح کامل عراق براساس قطعنامه 1441 است ، زیرا با توجه به دستاوردهای مثبت بازرسان تسلیحاتی عقیده داریم این راه حل مسالمت آمیزی برای بحران عراق است .
وی افزود باید به بازرسان تسلیحاتی فرصت بیشتری دارد.
دراین کنفرانس مطبوعاتی مشترک ، ویلوپن تاکید کرد ، فرانسه و روسیه به عنوان اعضای دائمی سازمان ملل متحد موظف هستند از حق وتو خود برای اجتناب از جنگ استفاده کنند و هر دو طرف دراین مورد توافق دارند.
ایگور ایوانف وزیر خارجه روسیه به نوبه خود اعلام کرد چین که به عنوان عضو دائمی شورای امنیت دارای حق وتو است با مواضع فرانسه و روسیه برای حل بحران عراق موافق است.
همچنین به گزارش شبکه تلویزیونی بی .بی .سی ، تونی بلر در یک سخنرانی در مجلس عوام انگلستان گفت انگلستان درخلال چند روز آینده ، قطعنامه جدیدی را در شورای امنیت طرح خواهد کرد و قطعا این قطعنامه تصویب خواهد شد.
وی افزود مقامات دولت وی در جریان روزهای اخیر با اعضای شورای امنیت برای تصویب این قطعنامه گفتگو کرده اند.
نخست وزیر انگلستان گفت : صدام حسین دو راه در برابر خود دارد: یا به طور کامل و بدون قیدوشرط مفاد قطعنامه 1441 را اجرا کند و یا باید از قدرت کناره گیری نماید.

موضع متحد آلمان و فرانسه
در مخالفت با جنگ علیه عراق

مسکو: روسیه در جنگ علیه بغداد شرکت نمی کند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها