گروه اقتصاد: نشریه اقتصادی مید اعلام کرد، بروز بحران مالی و مشکل نقدینگی در جهان باعث شده است، بسیاری از بانک‌های خارجی از تامین مالی پروژه‌های اقتصادی در کشورهای عربی خلیج فارس انصراف دهند. به گزارش فارس و به نقل از نشریه اقتصادی مید، در پی بروز بحران مالی در جهان، بانک‌ها و موسسات خارجی که هزینه پروژه‌های تجاری و اقتصادی را در کشورهای عربی خلیج فارس تامین می‌کنند، با بحران مالی و کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند و قادر به ادامه فعالیت‌ در منطقه نیستند.
کد خبر: ۲۰۹۲۱۶
بر اساس این گزارش، بسیاری از بانک‌ها و موسسات فعال منطقه، درخواست انصراف خود را برای خارج شدن از پروژه‌های اقتصادی و تجاری کشورهای عربی اعلام کرده‌اند. 

طی 10 سال اخیر، نخستین بار است که بانک‌های فعال جنوب خلیج فارس به دنبال خروج از طرح‌های تامین مالی قراردادهای اقتصادی و تجاری هستند.  بر اساس این گزارش، کشورهای عربی خاورمیانه نگران هستند که در صورت تشدید بحران مالی جهان، موسسات مالی بیشتری از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و زیرساختی منطقه خودداری کنند. کشورهای عربی منطقه، برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بخصوص در بخش آب و برق به تامین مالی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی نیاز دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها