فریده شجاعی نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال اعلام کرد که صدا و سیما قول داده است نخستین دوره بازیهای فوتبال بانوان کشورهای اسلامی از تلویزیون پخش شود.
کد خبر: ۲۰۷۱۶۶

به گزارش ایرنا ، شجاعی روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی در محل روابط عمومی فدراسیون گفت: مقرر شده است مراسم افتتاحیه و قسمتهایی از مسابقات از طریق صدا و سیما پخش شود.
 
به گفته وی ،‌ نخستین دوره مسابقات کشورهای اسلامی با همکاری فدراسیون زنان کشورهای اسلامی از فردا  چهارشنبه به مدت 5 روز به میزبانی تهران برگزار می شود.

شجاعی افزود: کشورهای بسیاری برای حضور در این رقابتها اعلام آمادگی کرده بودند، اما‌ به دلیل برگزاری بازیها با حجاب کامل اسلامی از حضور در ایران انصراف دادند. دو تیم الجزایر و آذربایجان به همراه تیم ملی جوانان ایران، بال گستر ساری، ملوان انزلی، نساجی مازندران، علوم پزشکی دانشگاه اسلامی و راه آهن از کشورمان در این دوره از مسابقات به مصاف یکدیگر می روند.

نایب رییس بانوان فدراسیون فوتبال تصریح کرد: 6 کشور افغانستان ، سوریه ، فنلاند ، نروژ ، اردن و لبنان نیز آمادگی خود را برای شرکت دراین رقابت ها اعلام کرده بودند. فدراسیون کشورهای اسلامی اعلام کرد که تمامی تیم ها باید با حجاب کامل اسلامی در این رقابتها حضور داشته باشند که پس از آن شاهد انصراف یک به یک تیم ها بودیم.

شجاعی اظهار داشت: برگزاری این دوره از پیکارها محک خوبی برای تیم های داخلی است تا با پی بردن به نقاط ضعف و قوت خود فوتبال بانوان را بیش از پیش فعال کرده و در عرصه های بین المللی مطرح کنند.

وی در پاسخ به این سوال که برای جذب اسپانسر چه کرده اید، گفت: به دلیل اینکه فوتبال بانوان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و پخش تلویزیونی نیز ندارد اسپانسر کمتری برای حمایت مالی بازیهای بانوان آمادگی خود را اعلام کرده اند.

شجاعی با اشاره به این که تیم ملی جوانان کشورمان خود را برای حضور درمسابقات آسیایی مالزی آماده می کنند، تصریح کرد:‌ حضور این تیم در این رقابتها نوعی دیدار تدارکاتی است و می تواند کادر فنی را برای حضوری موفق در قهرمانی آسیا کمک کند. قرعه کشی مسابقات امشب در محل هتل المپیک برگزار می شود.

وی گفت:‌ نخستین بازی ساعت 8:30 فردا در زمین شماره 2 کمپ تیم های ملی ، دومین بازی ساعت 9 در زمین شماره یک کمپ تیم های ملی و سومین بازی راس ساعت 11در زمین شماره 2 کمپ برگزار می شود. جوایز این دوره از مسابقات شامل کاپ، مدال، احکام و یادبودهایی است که با همکاری فدراسیون کشورهای اسلامی تدارک دیده شده است.

شجاعی در خصوص قضاوت این دوره از بازیها خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه از دو تیم خارجی که در مسابقات حضور دارند داوری برای قضاوت این بازیها معرفی نشده و داوران ایرانی قضاوت این دیدارها را بر عهده دارند. صبح امروز یک دوره کلینیک داوری برای بانوان از سوی کمیته داوران فدراسیون با شرایط فوق العاده ای برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها