گروه حوادث: طرح نقشه و داستان خیالی مردی که به دلیل مشکلات خانوادگی و روحی روانی و به قصد فرار از خانواده، ربوده شدن خود را به عده‌ای مامورنما نسبت داده بود، با تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی یزد ناکام ماند. سرهنگ متقی‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان یزد درباره جزئیات این پرونده به «جام‌جم» گفت: چندی پیش، گزارشی از مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس آگاهی گزارش شد که موضوع آن درباره مفقود شدن مشکوک راننده حمل پول یکی از شعب بانک‌ها در یزد بود. بلافاصله تحقیقات ابتدایی آغاز و مشخص شد راننده مثل هر روز از محل کار خود خارج شده اما حدود 2 ساعت بعد، خودروی متعلق به بانک در حالی که سوئیچ روی آن قرار داشت، حوالی یزد کشف شده است. با توجه به شواهد موجود که بحث سرقت را منتفی می‌کرد، کارآگاهان پلیس، مشخصات فرد را در گروه مفقودان سامانه ویژه افراد ثبت و به تحقیق از خانواده و همکاران وی پرداختند.
کد خبر: ۲۰۷۰۵۳

کارآگاهان با پرس و جو از آشنایان و خانواده فرد گمشده متوجه شدند وی یک سال قبل، اعتیاد به مواد مخدر را ترک کرده، اما همواره با خانواده‌اش مشکل داشته است و مدتی قبل، اعلام کرده بود که قصد پیوستن به دراویش را دارد و روز قبل از مفقود شدن هم ضمن برداشت پول از حساب دخترش، مقدار زیادی پول از یکی از همکارانش قرض گرفته و فردای آن روز ناپدید شده است.

کارآگاهان با تحقیقات فراوان و استفاده از منابع اطلاعاتی، متوجه شدند؛ موضوع آدم‌ربایی در کار نبوده است و به همین دلیل تجسس خود را برای روشن شدن حقیقت و پیدا شدن فرد گمشده با ارسال مشخصات او به همه واحدهای گشتی و انتظامی استان ادامه دادند تا این که پس از چند هفته، ماموران پاسگاه انتظامی ابرکوه به پلیس آگاهی گزارش دادند: مردی با سر و وضع آشفته و لباس‌های خاک‌آلود به آنها مراجعه و ادعا کرده که از سوی عده‌ای افراد شرور ربوده شده بود. با توجه به تطبیق مشخصات این فرد با مشخصات فرد گمشده، کارآگاهان پلیس بلافاصله به محل اعزام و متوجه شدند وی همان فرد گمشده است.

این مرد در گفتگو با کارآگاهان عنوان کرد: روز حادثه در حالی که با خودروی بانک در حرکت بودم، با سرنشینان یک خودروی سواری که لباس ماموران نیروی انتظامی به تن داشتند، مواجه شدم و یکی از آنها در حالی که اسلحه و دستبند در اختیار داشت، اخطار کرد به دلیل دریافت شکایت باید همراه آنها به کلانتری اعزام شوم. آنها پس از برداشتن پول و مدارک دیگر، مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از بیهوش کردن من، مرا زیر صندلی ماشین قرار دادند و دیگر متوجه نشدم به کدام شهر رفتیم و سرانجام با همان وضعیت مرا اطراف ابرکوه رها کردند.

تحقیقات علمی پلیس‌

با توجه به ادعای آدم‌ربایی و سرقت در پوشش ماموران انتظامی و با توجه به اهمیت موضوع، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

در ادامه تحقیقات، وی در بازجویی‌های مجدد دچار تناقض‌گویی‌های بسیار شد و در نهایت لب به اعتراف گشود و عنوان کرد به دلیل مشکلات خانوادگی فراوان و مشاجره با همسرش قصد گریختن و دور بودن از خانواده را داشت و به همین دلیل با ساختن داستان خیالی ربوده شدن خود، به اصفهان و شیراز گریخت و پس از این مدت، با توجه به تمام شدن پول‌هایش به یزد بازگشت و قصد داشت با فریب دادن کارآگاهان، آنها و خانواده‌اش را از حقیقت دور نگه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها