الله اکبر و لله الحمد الحمدلله علی ما هدینا و له الشکر علی ما اولینا نماز پرفیض عید سعید فطر امروز - چهارشنبه - به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.
کد خبر: ۲۰۵۹۰۹

به گزارش واحد مرکزی خبر ، ستاد برگزاری نماز جمعه تهران با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تبریک عید سعید فطر به امت مسلمان و روزه دار خاطرنشان کرد: این مراسم روز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

امروز مصلی تهران شاهد شماری از بهترین و مومن ترین بندگان خدا بود که پس از یک ماه راز و نیاز و بندگی در پیشگاه خدای مهربان و گرفتن اجر و پاداش به نماز ایستادند .

درحالی که برای تردد بهتر وسایط نقلیه ، راهنمایی و رانندگی مقررات ویژه ای را در نظر گرفته بود، مردان و زنان مومن همراه کودکان و خانواده خود در نهایت شادی با در دست داشتن سجاده های نماز و با پای پیاده از خیابانها و بزرگراه های مجاور مصلی امام خمینی راهی این مکان شدند .

نماز جماعت عید سعید فطر در حالی آغاز شد که بسیاری از شهروندان هنوز در مسیرهای مختلف راهی مصلی بودند و همین امر موجب شد که بسیاری از افراد با پهن کردن سجاده های خود در بلوارهای اطراف به نماز بایستند .

از نکات قابل توجه نماز عید فطر امسال نظم حاکم در خدمات دهی اتوبوسرانی و مترو بود که مردم در مصاحبه با ما از آن یاد کردند .

حضور پرشور روزه اولی ها در نماز عید سعید فطر

دختران و پسران نوجوان تهرانی امروز به شکرانه نخستین سال روزه داریشان با شور و اشتیاق خاصی به مصلای تهران امده اند .

روزه اولی ها همراه خانواده های خود همگام با دیگر قشرهای جامعه توفیق یک ماه روزه داری را در مصلای تهران جشن می گیرند.

براساس این گزارش ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در غرفه هایی که در درهای ورودی مصلای تهران برپا کرده است 30هزار بسته فرهنگی را تدارک دیده است که به محض ورود این افراد به مصلا به هرکدام از روزه اولی ها بسته های فرهنگی ازجمله وسایل مورد نیاز برای نماز عید سعید فطر اهدامی کند.

همچنین 200نفر از اعضای خانه شهریاران جوان در داخل مصلا با حضور در صفوف نماز به دیگر روزه اولی ها از این بسته ها اهدا می کنند .

حضور شمار زیادی از جوانان تهرانی هم در نمازعید سعید فطر درمصلای امام خمینی فضای پرشوری را بوجود آورده است.

همچنین حضور خبرنگاران و عکاسان ، برپایی ایستگاههای صلواتی در اطراف مصلای امام خمینی به منظور توزیع مواد غذایی میان نمازگزاران و ایستگاه های دریافت فطریه ، کفاره و صدقات مردم از جمله حاشیه ای این همایش عظیم است.

در دیگر شهرهای ایران اسلامی نیز زنان و مردان و پیران و جوانان از همه قشرها و اقوام گوناگون پس از یکماه عبادت و بندگی خداوند متعال و غلبه بر خواهشهای نفسانی صبح امروز در مصلاها و مساجد حضور یافتند و ضمن سر دادن دعاهای ویژه این روز ، نماز عید سعید فطر و اعمال این روز مبارک را با شکوه و معنویت فراوان اقامه کردند .

امامان جمعه پس از اقامه نماز عید فطر ، در خطبه های نماز ضرورت توجه جهان اسلام به وحدت در برابر دشمنان را یادآور شدند و پیروزیهای بدست آمده در زمینه های گوناگون را به سبب وحدت دانستند .

آنان از عید فطر به عنوان روز همبستگی و همگرایی مسلمانان جهان یاد کردند .لزوم اهتمام به نماز ، حفظ برکات معنوی ماه مبارک رمضان در رفتار و کردار ، تلاش برای ارتقاء علم و دانش در جامعه و رسیدن به سعادت و رستگاری با عمل کردن به آن ، نقد منصفانه و دلسوزانه دولت ، تامین امنیت لازم برای سرمایه گذاری در حمایت از تولید ، پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف ، اهمیت مشارکت در بازسازی عتبات عالیات از جمله ضریح مطهر حضرت علی بن ابیطالب ( ع ) و حضرت ابوالفضل ( ع ) و اینکه خدمت به مردم بزرگترین عبادت هاست ، از دیگر توصیه ها و محورهای سخنان خطیبان نماز عید فطر در مراکز استانهای کشور بود .

امامان جمعه در خطبه های نماز عید فطر بر لزوم هوشیاری در مقابل تهاجم فرهنگ منحط غرب ، نیکی به همسر و خانواده و هدایت جامعه و نظام اسلامی بسوی سعادت و پیشرفت با اتحاد و یکدلی بین مردم و اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین تاکید کردند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها