مهر: در پی اهانت‌های اخیر به مراجع تقلید و همچنین اظهارنظرهای مشایی درباره دوستی با مردم ‌اسرائیل و بی‌اعتنایی رئیس‌‌جمهور به تاکیدات مراجع و علما مبنی بر کنار گذاشتن این شخص از بدنه دولت، آیت‌الله حسین نوری همدانی با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی درخصوص این مسائل با این مرجع تقلید گفتگو کرد. یکی از اعضای دفتر آیت‌الله نوری همدانی در گفتگو با مهر گفت: در این دیدار که به صورت کاملا ‌محرمانه و بدون حضور خبرنگاران ‌برگزار شد، حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی درباره تحولات مهم روز کشور، اهانت‌های پی‌در‌پی به مراجع، ‌سخنان ‌رحیم‌مشایی و پافشاری او بر مواضعش و البته بی‌اعتنایی رئیس‌‌جمهور به تاکیدات مراجع مبنی ‌‌بر کنار گذاشتن رئیس‌ سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بحث و تبادل‌نظر کردند.‌
کد خبر: ۲۰۲۵۸۳

یکشنبه هفته گذشته نیز آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی گلپایگانی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

باهنر: اصولگرایان باید فراگیرتر از گذشته اجماع کنند

مهر: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر این‌که باید «کمیته ائتلافی فراگیر» برای به اجماع رساندن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دهم تشکیل شود، گفت که تلاش مجموعه اصولگرایان باید برای فراگیری هرچه بیشتر این کمیته متمرکز باشد.

باهنر افزود: کمیته ائتلافی اصولگرایان باید بتواند فراگیرتر از مدل‌های گذشته، اصولگرایان را به اجماع برساند.

وی درخصوص چگونگی فعالیت فرآیند جدیدی که اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم در پیش گرفته‌اند، گفت: این فرآیند هنوز پیشرفت مشخصی نداشته است.

خاتمی: جبهه اصلاحات حالت تهاجمی به خود بگیرد

فارس: سیدمحمد خاتمی گفت: جبهه اصلاحات باید از حالت تدافعی بیرون بیاید و حالت تهاجمی به خود بگیرد.

خاتمی در جمع نخبگان و فعالان سیاسی استان خوزستان با بیان این‌که کسی نمی‌تواند ما را از حاکمیت بیرون براند، گفت: اگر اختلافی وجود دارد در این مورد است که آیا حکومت طبق معیارهای مورد نظر حاکمیت عمل می‌کند و حاکمیت بر مردم ایجاب می‌کند انتقاد از حکومت آزاد باشد.وی در ادامه گفت: اگر بخواهم در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده حضور یابم به مطالبات اقشار مختلف مردم پاسخ می‌دهم و اگر قرار باشد نیایم، به طور واضح و شفاف، دلایل آن را به مردم خواهم گفت.

تعلل آمریکا در صدور روادید برای رئیس‌جمهور ایران‌

ایسنا: در حالی که بر اساس گفته سخنگوی یکی از مسوولان سازمان ملل متحد، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک سخنرانی می‌کند، هنوز برای هیات ایرانی به منظور این سفر روادید صادر نشده است. سال گذشته نیز مقامات آمریکایی در ارائه روادید به هیات ایرانی با تاخیر عمل کردند و برای تعدادی از خبرنگاران و مسوولان ایرانی روادید صادر نکردند.

در صورت صدور روادید، رئیس‌جمهور و هیات همراه باید اول مهرماه به نیویورک سفر کنند.

احضار سفیر اردن در تهران به وزارت امور خارجه‌

به دنبال حضور معاون رئیس مجلس نمایندگان اردن در مهمانی یک گروهک تروریستی، سفیر اردن در تهران به وزارت امور خارجه احضار و ضمن درخواست توضیح رسمی مقامات آن کشور، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این اقدام، به وی اعلام شد.

سفیر اردن با اشاره به این‌که مراتب اعتراض کشورمان را به اطلاع مقامات کشورش خواهد رساند، اظهار کرد: موضع رسمی اردن در قبال گروهک تروریستی عدم به رسمیت شناختن آنهاست و اردن از سال 1998 هیچ‌گونه ارتباطی با آنها نداشته است.

شیخ‌الاسلام‌ قائم‌مقام وزیر امور خارجه شد

فارس: حسین شیخ‌الاسلام، قائم مقام وزیر امور خارجه و سرپرست معاونت خاورمیانه و مشترک‌المنافع این وزارتخانه شد. شیخ‌الاسلام سوابقی همچون معاونت سیاسی وزارت خارجه، معاونت عربی و آفریقایی، سفیر ایران در دمشق و نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم را در کارنامه کاری‌اش دارد. علیرضا شیخ‌عطار که پیش از این قائم‌مقامی وزارت خارجه را به عهده داشت؛ قرار است به جای محمدمهدی آخوندزاده، سفیر ایران در آلمان عازم برلین شود.

انتقاد سخنگوی دولت از حذف ماده 23 لایحه حمایت از خانواده‌

ایسنا: غلامحسین الهام، وزیر دادگستری و سخنگوی دولت گفت: حذف کردن ماده 23 لایحه حمایت از خانواده کار بدی بود و مجلس با این کار راه مردان را برای از هم پاشیدن خانواده باز کرد. وی با بیان این‌که دولت نمی‌خواست این اتفاق بیفتد، افزود: امیدواریم مجلس جایگزینی مناسب برای این ماده پیدا کند.

واکنش ایران به تحریم آمریکا علیه شرکت کشتیرانی‌

واحد مرکزی خبر : نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای تحریم غیر قانونی آمریکا علیه شرکت کشتیرانی کشورمان را محکوم کرد.

نمایندگی ایران در این بیانیه آورده است: این اقدام دولت آمریکا کاملا بر اساس بهانه‌های واهی انجام گرفته و یکبار دیگر یکجانبه بودن رویکردهای دولت آمریکا را نمایان می‌سازد و دلیل دیگری بر بی‌اعتنایی آمریکا به قوانین بین‌المللی بوده و نهایتا به دلیل ماهیت سلطه‌طلبانه،
 غیر مشروع و غیر قانونی آن محکوم به شکست است.

این بیانیه، همچنین با رد قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و محکومیت جدی اقدامات یکجانبه و فاقد اعتبار آمریکا در این خصوص، تاکید کرده است: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا متعهد است که براساس قوانین و مقررات بین‌المللی فعالیت کند و همه اقدامات آن در چارچوب موازین بین‌المللی صورت گرفته و کاملا به مقررات مربوط به صنعت کشتیرانی پایبند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها