گروه جامعه: دبیرکل خانه پرستار، از تعویق 3 ساله برگزاری آزمون تایید صلاحیت حرفه‌ای پرستاران از سوی وزارت بهداشت، انتقاد کرد. محمد شریفی‌مقدم در گفتگو با مهر افزود: بیش از 3 سال از موضوع برگزاری آزمون تایید صلاحیت حرفه‌ای پرستاران می‌گذرد، اما هنوز در پیچ و خم وزارت بهداشت مانده است.
کد خبر: ۱۷۸۶۶۱
وی با عنوان این مطلب که فارغ‌التحصیلان پرستاری دانشکده‌های مختلف از سطوح مهارتی متفاوتی برخوردارند، گفت: انتظاراتی که بازار کار از پرستاران دارد، با مهارت‌هایی که دارند تا حدودی برآورده نمی‌شود و آزمونRN  می‌تواند نیاز مراکز درمانی را تامین کند. شریفی‌مقدم ادامه داد: سوالاتی که در این آزمون مطرح می‌شود، باعث آمادگی یکسان و برابر پرستاران شده و در نتیجه می‌تواند به نیازهای مراکز درمانی پاسخ دهد. دبیرکل خانه پرستار با اشاره به این‌که آزمون RN هر 2 تا 4 سال در همه کشورها برگزار می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه به‌رغم توافقنامه‌ای که 3 سال پیش به طور مشترک میان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تنظیم شده است، اما بنابه دلایل نامعلوم و سوال‌برانگیز، برگزاری آن همچنان مبهم مانده است.

وی تصریح کرد: چنین آزمونی حتی در کشور همسایه پاکستان نیز برگزار می‌شود، ولی پرستاران ما از فواید آن محروم مانده‌اند. شریفی‌مقدم همچنین از موضوع صدور پروانه کار پرستاری که سال گذشته از سوی وزارت بهداشت مطرح شد، به عنوان یک بحث انحرافی یاد کرد و افزود: این سیاستی بود که وزارت بهداشت برای پر کردن خلا برنامه‌های خود مطرح کرد، اما بعد از گذشت یک سال هیچ اقدام عملی مشاهده نشده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها