پرونده اعضای باند سرقت 5000 کارت سوخت روی میز قاضی دادگاه‌

گروه حوادث: پرونده اعضای باندی که طی 2 هفته 5000 کارت سوخت از یکی از اداره‌های دولتی سرقت کرده بودند، روز گذشته با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی تهران ارسال شد. به گزارش خبرنگار جام‌جم، چندی پیش گزارشی به دفتر وزارت کشور ارسال شد مبنی بر این که چند نفر در میدان امام خمینی (ره) اقدام به فروش کارت سوخت خودرو می‌‌کنند.
کد خبر: ۱۶۵۳۵۵

بنابراین، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران ارسال شد و در اختیار بازپرس بهروز مهاجری، رئیس شعبه یکم دادسرای فرودگاه قرار گرفت و با دستور قضایی وی، ماموران اداره اطلاعات  امنیت ناجا تحقیقات گسترده‌ای را در این خصوص آغاز کردند و سرانجام معلوم شد در اتاق مرد متصدی که کارت‌های سوخت از آنجا به سرقت رفته، دختر 17 ساله‌ای دوره کارورزی‌اش را سپری می‌کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، دختر 17 ساله دستگیر و به مرکز پلیس منتقل شد و در بازجویی اعتراف کرد که 28 کارت سوخت را پس از سرقت در اختیار پسر مورد علاقه‌اش قرار داده است.

به دنبال اظهارات متهم، پسر مورد نظر و 3 مرد فروشنده کارت‌های مسروقه که با وی همکاری می‌کردند، دستگیر شدند و در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند. در ادامه تحقیقات از آنها، ردپای 3 کارمند 2 اداره دولتی نیز به دست آمد که آنها  هم دستگیر و با انتقال به مرکز پلیس دچار تناقض‌گویی‌های متعددی شدند تا  این  که 2 مرد به مرکز پلیس مراجعه و عنوان کردند یک فرد بیش از 100 عدد کارت سوخت تحویل اقوام آنها  داده است.

اعتراف سارق حرفه‌ای‌ به سرقت کارت‌های سوخت


به این ترتیب، ماموران تحقیقات خود را روی تحویل‌دهنده کارت‌های سوخت متمرکز کردند تا عاقبت موفق به شناسایی مرد فروشنده به نام علی (معروف به زاغی) که یکی از متهمان سابقه‌دار جنوب پایتخت است، شدند. پاتوق‌های احتمالی این متهم به صورت نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که وی روز هفتم آبان امسال در جنوب تهران دستگیر و در بازرسی از منزلش کارت‌های سوخت مسروقه کشف و ضبط شد.

با انتقال متهم به مرکز پلیس، وی به سرقت کارت‌های سوخت با همدستی نگهبان یکی از اداره‌های دولتی تهران اعتراف کرد.

مرد سارق در اظهاراتش گفت: من در حوالی یکی از اداره‌های دولتی که کارت‌های سوخت از آنجا سرقت می‌شد، مغازه‌ای داشتم و با چند مرحله مراجعه به آنجا با یکی از نگهبانان آشنا شدم و با همکاری وی در مدت 2 هفته 5000 کارت سوخت را سرقت کردیم و به قیمت80 تا 120 هزار تومان به فروش رساندیم.

 5000کارت سوخت، 2 هفته‌ای سرقت شد


به دنبال اظهارات مرد سارق، همدستش هم دستگیر شد و با انتقال به مرکز پلیس، به سرقت کارت‌های سوخت اعتراف کرد و گفت: من از 4 سال پیش در یکی از اداره‌های دولتی تهران مشغول به کار شدم و پس از مدتی توانستم اعتماد کارمندان و مسوولان آنجا را جلب کنم تا این که از چندی پیش تصمیم به سرقت کارت‌های سوخت از اداره‌ام گرفتم. بنابراین، شب‌هایی که به عنوان کشیک در اداره می‌ماندم، با کلید یدکی که همراه داشتم، وارد اتاق نگهداری کارت‌های سوخت می‌شدم و پس از سرقت کارت‌ها آنها  را در اختیار همدستم (زاغی) برای فروش قرار می‌دادم. به دنبال اظهارات متهمان، آنها  با قرار قانونی روانه زندان شدند.

بنابراین گزارش، روز گذشته پرونده اعضای این باند با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد تا بزودی محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها