در نشست خبری جبهه متحد مطرح شد:

اصولگرایان با ورود به مجلس هیچ مرزبندی نخواهند داشت‌

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به این‌که، پیش از انتخابات، چند فهرست از اصولگرایان ارائه شد، گفت: باید توجه داشت که با ورود به مجلس، باید مرزبندی‌ها برداشته شود و همه اصولگرایان در یک مجموعه قرار گیرند. به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان افزود: یکی از راهبردهای اساسی مجلس در بدو ورود باید کنار گذاشتن مرزبندی‌ها و خدمتگزاری به مردم باشد تا آنجا که معتقدیم ما حتی درون مجلس باید با گروه‌های اصلاح‌طلب نیز تعامل جدی برای خدمتگزاری به مردم داشته باشیم.
کد خبر: ۱۶۵۳۳۶

این نماینده مجلس هفتم خاطرنشان کرد: هرگونه ایجاد مرزبندی میان اصولگرایان خودزنی است و شرایطی به وجود می‌آورد که عملکرد کلی مجلس را پایین می‌آورد.

وی با تاکید بر این‌که در مجلس هشتم باید یک فراکسیون جدی و کارآمد به وجود آید، گفت: یکی از اشکالات در مجلس هفتم عدم عملکرد بالای فراکسیون اصولگرایان بوده است و می‌توان از این درس استفاده و یک فراکسیون کارآمد و جدی را در مجلس هشتم ایجاد کرد.

علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی در تحلیل از پیروزی 65 درصدی اصولگرایان در انتخابات مجلس هشتم افزود: چند سالی است که مردم راهی جدی را انتخاب و بر آن تاکید کردند و مهر تاییدی بر نحوه حضور خود در عرصه انتخابات داشتند که این حضور پیام‌های مختلفی داشته است. پیام خارجی این حضور این است که هر قدر دشمنان ما عرصه را تنگ‌تر کنند و تلاش کنند که مردم عزیز ایران را از منافع ملی و دستاوردهای بومی دور کنند، ملت ما با حضور جدی در عرصه‌های مختلف همچون راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها پاسخ جدی به چنین رویکردی خواهد داد.

این عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان افزود: چنین راهی که مردم انتخاب کرده و با حضور در عرصه انتخابات بر آن صحه گذاشته‌اند، وظایف مسوولان را سنگین‌تر می‌کند و ما امیدواریم با تعامل با سایر دوستان که با آنها در عرصه انتخابات رقابت داشته‌ایم، به عنوان نمایندگانی که در حوزه تقنین باید خدمتگزاری را مد نظر قرار دهند، بستر را برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کنیم.

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره واکنش غربی‌ها نسبت به حضور مردم در عرصه انتخابات که این حضور را کمرنگ جلوه دادند، اظهار کرد:‌ غربی‌ها آنچه را که دوست دارند، درست می‌پندارند و اگر خلاف این موضوع برایشان به وجود آید، آن را نفی می‌کنند و این روند از سوی آنها تنها مربوط به این انتخابات نیست. آنها 30 سال است که راجع به انتخابات ایران اخبار غلط منعکس می‌کنند و به هر ترتیب ایرانی‌ها روسفید میدان هستند.وی افزود: آنها همچنین از طرفی تلاش می‌کنند که نقش مردم را در چنین میدانی، غیرواقعی جلوه دهند و در این راه، نقش شما سروران در انتقال این واقعیت بی‌بدیل، موثر و تاثیرگذار است.

وی همچنین با بیان این‌که قبل از برگزاری انتخابات مجلس هشتم، برنامه‌هایی را مشخص کرده بودیم گفت: قبل از این‌که مجلس به صورت رسمی آغاز شود هم در ارتباط با این برنامه‌ها با کاندیداهایمان هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا به صورت هماهنگ وارد مجلس شویم.

صدر در ادامه حرکت در جهت تحقق چشم‌انداز 20 ساله، دوری از التهابات سیاسی و تمرکز بر مشکلات مردم و خواسته‌های آنها را از اولویت‌های جبهه متحد اصولگرایان در مجلس هشتم دانست و گفت: تمام تلاشمان بر این است که نامزدهایمان با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد، به طور منسجم این برنامه‌ها را پیش ببرند.

دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان با بیان این‌که ما به دنبال ترویج گفتمان اصولگرایی هستیم و نگاهی حزبی به این گفتمان نداریم، گفت: تلاش ما این است که مجلسی کارآمد در جهت حل مشکلات تشکیل شود و به جای این‌که دنبال تنازعات سیاسی باشد، مجلسی مقتدر، کارآمد و منسجم باشد؛ به گونه‌ای که جبهه انقلاب هر روز قوی‌تر و مستحکم‌تر شود و دشمنان ناامیدتر شوند.

وی همچنین با بیان این‌که مردم در این انتخابات نشان دادند، به جریان اصولگرایی اعتماد دارند و به استمرار این گفتمان علاقه‌مند هستند، افزود: این سرمایه بزرگی است و ما باید از این سرمایه به‌نحو احسن حفاظت کنیم و تمام همت خود را در جهت رفع مشکلات کشور به کار بگیریم.

این انتخابات، باور مردم به اصولگرایان را نشان داد


علی‌اصغر زارعی، عضو دیگر شورای مرکزی جبهه متحد در این نشست با بیان این که انتخابات 24 اسفند لایه‌های زیرین باور مردم به اصولگرایان، ارزش‌های انقلاب و موقعیت‌های به دست آمده در سال‌های اخیر را نشان داد، گفت: تشکل‌های سیاسی و تحلیلگران باید از این درس بزرگ بهره کافی ببرند.

زارعی همچنین در خصوص نوع عملکردی که مجلس هشتم باید به کار گیرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود افرادی که در مجلس هشتم حضور پیدا می‌کنند به دلیل آشنایی با مسائل اجرایی و مدیریتی، افرادی معتدل و واقع‌بین باشند. وی افزود: مواضع تند سیاسی مانع حرکت می‌شود و مجلس هشتم مجلس نسبتا متحدی برای حل مشکلات مردم حتی با همکاری اقلیت خواهد بود و باید توجه داشت که حرکت‌های افراطی و تند در مجلس هشتم جایگاهی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا ممکن است جبهه متحد اصولگرایان بعد از انتخابات مجلس هشتم به یک حزب تبدیل شود، گفت: تا رسیدن به یک حزب فراگیر راه نسبتا زیادی در پیش است. زارعی افزود: تجربه‌ جبهه متحد در سال جاری نشان داد که ما باید مراحل دیگری را پشت سر بگذاریم و انسجام مطلوب‌تری با یکدیگر داشته باشیم. بنابراین در جهت رفع اشکالات نیاز به فرصت داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها