ابراز امیدواری سولانا به مذاکرات هسته‌ای با ایران‌

گروه سیاسی: خاویر سولانا، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی ابراز امیدواری کرد که طی 3 ماه آینده با مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران دیدار کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، سولانا در کنفرانس موسوم به مجمع بروکسل گفت: امیدوارم که بتوانم بزودی با سعید جلیلی، مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران دیدار کنم. وی گفت که انتظار ندارد در روزهای آینده با طرف ایرانی دیدار کند؛ زیرا انتخابات ایران تازه برگزار شده و پس از این انتخابات طی روزهای آینده اتفاق فوق‌العاده‌ای روی نخواهد داد.
کد خبر: ۱۶۵۱۷۷

سولانا با بیان این‌که جدول زمانی احتمالی برای دیدار بین 30 تا 90 روز آینده خواهد بود، افزود: اجازه دهید ببینیم پاسخ تهران چه خواهد بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد 2 هفته پیش تحریم‌های جدیدی علیه ایران تصویب کرد و قرار است بازبینی پرونده هسته‌ای ایران 90 روز پس از تصویب این تحریم‌ها صورت گیرد.  سولانا در مدت نزدیک به 2 سال گذشته تلاش کرده تا جمهوری اسلامی ایران را به تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در ازای مجموعه‌ای از امتیازهای سیاسی، تجاری و اقتصادی متقاعد کند.  ایران تاکید می‌کند که برنامه هسته‌ای این کشور برای مقاصد صلح‌آمیز است.

امریکا خواهان مذاکره با ایران است

معاون وزیر امور خارجه امریکا از روشی که خبرنگاران غربی درباره ایران گزارش می‌دهند، انتقاد کرد و افزود: «غلط مصطلح این است که دولت بوش خواستار مذاکره نیست و ایران خواستار مذاکره است، در‌صورتی‌که واقعیت کاملا برعکس است.»

به گزارش فارس، نیکلاس برنز اخیرا در سخنرانی خود در همایشی که به منظور یادبود «جان اف کندی» برگزار شده بود، گفت: ایران و امریکا از افزایش تعاملات فرهنگی و دیپلماسی خلاقانه سود خواهند برد.  برنز در پاسخ به پرسشی درباره این‌که چرا امریکا برای انجام مذاکره با ایران پیش‌شرط‌هایی را تعیین می‌کند، تصریح کرد: امریکا بدون دلیل با چنین کارت مهمی بازی نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها