رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از ابطال گواهینامه‌های «ب 1 یکساله» در جاده‌ها در صورت انجام هرگونه تخلف شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه و تخلفات حادثه‌ساز خبر داد و تصریح کرد: همچنین گواهینامه سایر رانندگان نیز در صورت داشتن بیش از 3 تخلف حادثه‌ساز در سابقه خود و انجام چهارمین تخلف، به مدت یکماه توقیف می‌شود.
کد خبر: ۱۶۴۵۰۸

به گزارش ایسنا ، سردار محمد رویانیان روز شنبه با اشاره به اینکه طرح نوروزی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از 27 اسفند 86 تا 17 فروردین 87 اجرا می‌شود ، افزود: بر این اساس سیستم اجراییات و شماره‌گذاری در تمامی پاسگاه‌ها دایر شده از سوی دیگر سیستم‌های پرتابل نیز در اختیار مأموران برای استعلام سابقه رانندگان قرار گرفته است.

وی افزود: رانندگان ناامن و پرخطر، همچنین رانندگان مشکوک به استفاده از مواد مخدر و قرص‌های روان گردان، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و استقرار 30 تیم کنترل سلامت در جاده‌ها مورد تست قرار گرفته و در صورت مثبت بودن با آنها برابر مقررات برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که تردد موتورسیکلت‌ها در نوروز در جاده‌های اصلی ممنوع است، افزود: بر این اساس خودروهای ویژه‌ای در این مسیرها برای توقیف و انتقال موتورسیکلت‌های ترددکننده مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه سوار کردن مسافر در پشت وانت بارها ممنوع است، گفت: بر اساس دستور صادره با این دسته از رانندگان برخورد و ضمن پیاده کردن مسافران خودروی متخلفان نیز توقیف خواهد شد. از سوی دیگر با اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های غیراستاندارد حتی با مسافر برخورد شده و این اتوبوس‌ها به پارکینگ هدایت خواهند شد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: از سوی دیگر 30 تیم خودرویی جدید برای توقیف موتورسیکلت‌ها در جاده‌ها،200 دوربین پرتابل کنترل تخلف و 50 خودروی نامحسوس مجهز به دوربین‌های مدرن ثبت تخلف، سرعت و استعلام خودکار سابقه خودرو در نوروز امسال بکارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 800 تیم گشتی نسبت به پارسال در نوروز امسال به تیم‌های پلیس راه افزوده می‌شود تصریح کرد: بر این اساس توان عملیاتی پلیس راه حدود 40 درصد افزایش می‌یابد از سوی دیگر 7 هزار نیروی کمکی به پلیس‌راه‌های کشور افزوده شده و 90 ایستگاه سیار پلیس‌راه نیز در جاده‌ها علاوه بر ایستگاه‌های قبلی بکارگیری می‌شود.

سردار رویانیان با اشاره به بکارگیری 14 هزار نیروی پیاده، گشتی و ایستگاهی در جاده‌های کشور گفت: یکهزار و 900 تیم گشت به صورت شبانه‌روزی در جاده‌ها فعال خواهند بود. همچنین 30 تیم بازرسی علاوه بر تیم‌های بازرسی نیروی انتظامی درجاده‌ها فعال بوده و بر نحوه برخورد پلیس با مردم نظارت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال 8 میلیون همیار پلیس و 100 هزار پلیس یار جوان در 18استان پرتردد کشور بکارگیری می‌شوند گفت: 500 هزار دانش‌آموز همیار پلیس در تهران کلاه پلیس دریافت خواهند کرد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بر اساس دستور صادره ماموران پلیس‌راه با تخلفات حادثه‌ساز برخورد کرده و هیچ گونه اغماضی نخواهند کرد، گفت: بر این اساس با سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه، نقص فنی خودرو و نداشتن بیمه نامه شخص ثالث در نوروز به طور جدی برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد رانندگان در کشور در چهارچوب مقررات رانندگی کرده و تنها 10 درصد متخلف هستند گفت: متاسفانه تصادفات و نارسایی‌ها و گره‌های ترافیکی نیز مربوط به همین 10 درصد است چرا که 90 درصد رانندگان در چهارچوب مقررات رانندگی می‌کنند و اگر خطایی انجام می‌دهند اجتناب‌ناپذیر است.

سردار رویانیان با اشاره به اینکه نحوه رانندگی مردم حداقل 30 درصد بهبود یافته است افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال جاری تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی حدود 50 درصد کاهش و میزان کل جرایم اعمال شده نیز نسبت به سال قبل حدود 10 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به گسترش انضباط ترافیکی در کشور گفت: میانگین استفاده از کمربند ایمنی در جاده‌های اصلی 75 درصد،‌فرعی 50 درصد و روستایی بین 30 تا 40 درصد است.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش کشته تصادفات در سال جاری گفت: بر اساس آمارهای موجود در 11 ماهه امسال بیش از 4 هزار و 200 نفر کاهش کشته و به طور میانگین بیش از 16 درصد کاهش تلفات در تصادفات داشته‌ایم. از سوی دیگر 100 هزار تصادف و 30 هزار مجروح نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کاهش کشته‌های تصادفات در کشورهای توسعه یافته سالانه زیر 2 درصد است گفت: تنها در بهمن ماه کشته‌های تصادفات با 508 نفر کاهش حدود 30 درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

سردار رویانیان به برخورد با خودروهای متخلف اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 350 هزار خودروی متخلف در جاده‌ها و شهرها توقیف شده‌اند که عمده تخلفات این خودروها سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، نقص فنی وسیله نقلیه و نداشتن بیمه نامه شخص ثالث بوده است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل جدید صادره از عید امسال رانندگان از خودروهای خود پیاده نشده و پلیس برای اعمال قانون به خودروی رانندگان مراجعه می‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اقدامات پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در سال 86 گفت: بر این اساس تعهدات پلیس در تبصره‌های 13 و 17 قانون بودجه سال 86 به طور کامل انجام شده است، از سوی دیگر در بحث ساماندهی مسافربرهای شخصی 85 درصد کار انجام شده و از سال آینده مسافربر شخصی اجازه جابجایی مسافر نخواهد داشت از سوی دیگر کار ساماندهی حدود 80 درصد آژانس‌ها به اتمام رسیده و از سال آینده مسافربرها و آژانس‌ها باید حتما نسبت به رنگ‌آمیزی خودروی خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه کنترل تاکسی‌ها با تاکسیمتر نیز از سال آینده اجرایی می‌شود، گفت: کار گواهینامه هوشمند به اتمام رسیده و از سال آینده این گواهینامه صادر خواهد شد از سوی دیگر 2 هزار کارشناس نیز تا نیمه اول سال 87 مجهز به سیستم ثبت الکترونیکی جرایم رانندگی شده و جریمه‌های دستی از سیستم حذف خواهد شد، همچنین بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده مراجعه مردم به راهنمایی و رانندگی از سال آینده به حداقل خواهد رسید.

سردار رویانیان به تمهیدات اندیشیده شده برای نوروز اشاره کرد و گفت: توصیه راهنمایی و رانندگی به مردم این است که به ساعت نیاندیشند چرا که عجله و شتاب علت اصلی بروز حوادث و تصادفات است. از سوی دیگر ماموران پلیس راه با رانندگانی که اقدام به تردد در شانه‌های خاکی کرده و کامیون‌هایی که بار ترافیکی در پشت سر خود ایجاد می‌کنند و اقدام به کنار کشیدن در مسیر نمی‌کنند بدون اغماض برخورد کرده و خودروی این متخلفان توقیف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توقف در حاشیه حریم راه‌ها ممنوع است تاکید کرد: در نوروز امسال با عدم استفاده از کمربند ایمنی بدون اغماض برخورد خواهد شد.

سردار رویانیان با اشاره به کشته‌های تصادفات نوروز پارسال گفت: روزانه 100 کشته و یکهزار مجروح در تصادفات نوروز پارسال نتیجه عملکرد رانندگان متخلف و بی‌تفاوت به قانون بوده است.

رییس پلیس راهور ناجا در پایان تاکید کرد: افرادی که ما جریمه‌شان می‌کنیم باید از ما تشکر کنند. جریمه ما به نفع آنهاست چرا که اگر ما جریمه نکنیم، جریمه بسیار هولناکی مانند کشته شدن خود و خانواده‌شان در پیش است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها