اخراج اتباع غیرمجاز خارجی از اردیبهشت 87 آغاز می‌شود

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: 53 هزار نفر از اتباع خارجی که در اطلاعیه آخر اداره کل اتباع ثبت‌نام نکرده‌اند، غیرمجاز محسوب می‌شوند و باید اردیبهشت ماه از ایران خارج شوند.
کد خبر: ۱۶۴۴۴۰

قائمی در گفتگو با ایسنا ، با تاکید بر این که از نظر جمهوری اسلامی ایران این است که 53 هزار تبعه خارجی ثبت‌نام نکرده در آمایش سه، غیرمجاز محسوب می‌شوند، اظهار کرد: این افراد اجازه ثبت‌نام در آمایش سه را ندارند و طبق قانون غیرمجاز محسوب می‌شوند و باید در اولین فرصت برای خروج از ایران اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: این افراد باید همراه با سایر اتباع غیرمجاز در استان سیستان و بلوچستان از کشور خارج شوند.

قائمی یادآور شد: طرح اخراج اتباع غیرمجاز خارجی که به دلیل سرمای زمستان متوقف شده بود، از اردیبهشت 87 شروع خواهد شد.

وی به سفر اخیر مقامات ایران به کابل و نشست‌های دو و سه جانبه با مسوولان افغان و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اشاره و عنوان کرد: در این سفر توافق شد، تا خروج اتباع افغان غیرمجاز و مجاز همراه با آمادگی دولت افغانستان برای پذیرش آن‌ها باشد و آن‌ها توان پذیرش روزانه چند هزار افغان در مرزها را داشته باشند.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با اعلام این خبر که روزانه بین یک‌هزار و 500 تا دو هزار اتباع غیرمجاز افغان وارد کشور می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر خروج اتباع افغان از مرز دوغارون و میلک ادامه دارد و اتباع افغان که به تازگی وارد کشور ایران شده‌اند، شناسایی و بلافاصله اخراج می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد که در جریان طرح آمایش سوم، 950 هزار تبعه افغان مجاز در کشور به ثبت رسیده است.

فلر ـ دستیار کمیسرعالی پناهندگان سازمان ملل ـ در سفر اخیر خود به ایران نسبت به وضعیت 53 هزار نفر از اتباع افغان که پیش از این مجاز بوده‌اند، اما به دلایلی در طرح آمایش سه ثبت نام نکرده‌اند و غیرمجازمحسوب می‌شوند، اظهار نگرانی کرده و از دولت ایران خواسته بود به آن‌ها فرصت دیگری داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها