پیشنهاد متکی به کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل

وزیر امور خارجه کشورمان به کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل پیشنهاد کرد، ضمن تشکیل کمیته ویژه ای با دستورالعمل آغاز مذاکرات درباره «کنوانسیون منع توسعه ، تولید، انباشت و استفاده از سلاح های هسته ای و انهدام آنها» به وظیفه خود در زمینه خلع سلاح هسته ای عمل کند. به گزارش واحد مرکزی خبر، منوچهر متکی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در ژنو با اشاره به زرادخانه های هسته ای رژیم صهیونیستی و بی تفاوتی قدرت های بزرگ در مقابل این مساله گفت : شایسته است آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه چگونگی دستیابی رژیم صهیونیستی به سلاح هسته ای تحقیق کند و جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر است همراه دیگر کشورهای مطلع منطقه به این تحقیق کمک کند.
کد خبر: ۱۶۳۱۶۶

منوچهر متکی با اشاره به چالش های اصلی جامعه بین المللی در تامین امنیت جهان افزود: توسل به ابزارهای نظامی به جای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات طبق منشور ملل متحد رهیافت خطرناکی است که باید در پیگیری اهداف سیاست خارجی از آنها اجتناب شود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز راکت تحقیقاتی ایران به فضا گفت : جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر کشورهای توانمند با هدف کسب اطلاعات به منظور جلوگیری از بلایای طبیعی مانند زلزله و نیز بهبود نظام های ارتباطات راه دور کشور وارد فضا شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها