واکنش ایران به قطعنامه احتمالی شورای امنیت

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره واکنش ایران به اقدام احتمالی شورای امنیت در صدور قطعنامه جدید علیه ایران گفت : اگر قطعنامه ای صادر شود براساس بندهای آن تصمیمات مقتضی را اتخاذ می کنیم . سخنگوی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: ایران از ابتدا مطرح کرده که تعلیق هیچ گونه وجهه قانونی و منطقی ندارد و امروز پس از همکاری هایی که در چارچوب مدالیته انجام شد و با حل و فصل سوالات موردنظر آژانس ، طرح مسائل قدیمی هیچ جایگاهی نداشته و از طرف ایران نیز مورد توجه قرار نمی گیرد.
کد خبر: ۱۶۲۸۴۲

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان علت تاخیرهای پیاپی در صدور قطعنامه جدید علیه ایران را تداوم اختلافات کشورهای موسوم به گروه 5+1برای مواجهه با ایران دانست و اظهار کرد: در میان این کشورها برخی معتقدند با توجه به گزارش اخیر البرادعی دیگر نیازی به صدور قطعنامه جدید نیست و در نهایت تاکنون این کشورها نتوانسته اند به تفاهمی کلی در این زمینه دست یابند.

سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: متاسفانه برخی کشورها در شورای حکام در تلاشند تا روند نامطلوب خود را در شورای امنیت و آژانس نیز طی کنند، اما ما همان گونه که اعلام کرده ایم و البته کشورهای عدم تعهد نیز در بیانیه ای تاکید کرده اند از گزارش البرادعی و نتایج آن حمایت می کنیم.

همچنین حسینی ، طرح ادعاهای بی اساس شورای همکاری خلیج فارس را در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ ، تنب کوچک و ابوموسی دخالت در امور داخلی ایران خواند و آن را رد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها