آغاز بازسازی 49 هزار هکتار بافت فرسوده کشور

معاون برنامه ریزی شرکت عمران و بهسازی ایران گفت : 6000میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بازسازی بافت های فرسوده 27استان کشور منتشر می شود. به گزارش خبرنگار ما، محمدآیینی ، دیروز در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 350شهر تعیین محدوده شده است که از این تعداد 201شهر دارای بافت فرسوده به تصویب مراجع ذی ربط رسیده است که حدود 49هزار هکتار بافت فرسوده را شامل می شود.
کد خبر: ۱۶۲۶۷۷

وی بااشاره به وجود 3268هکتار بافت فرسوده در تهران گفت : از 600میلیارد تومان اوراقی که منتشر خواهد شد 100میلیارد تومان آن برای استان تهران در نظر گرفته شده است که از این 100میلیارد تومان 80میلیارد تومان آن به شهر تهران اختصاص دارد.

وی افزود: این اوراق از فردا 13اسفند تا پایان سال با سود علی الحساب 5/15 درصد منتشر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش نرخ سود بانکی در بانک ها که از هم اینک نیز آغاز شده ، انگیزه ای برای خرید این اوراق با نرخ سود 5/15 درصد خواهد بود، گفت : نرخ سود اوراق مشارکت را دولت تعیین می کند و ما امکان تعیین آن را نداریم ، اما با توجه به موفقیت آمیز بودن 2دوره گذشته انتشار اوراق مشارکت و گزارش های توجیهی و اقتصادی که در این زمینه وجود دارد، 50پروژه ای که در این بخش دیده شده از بازدهی خوبی برخوردار است و سود قطعی آن با توجه به ظرفیت های موجود، بالاست.

آیینی گفت : بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده نسبت به دیگر برنامه های توسعه ای از جمله ایجاد شهرک های اقماری و شهرهای جدید اقتصادی تر است ، چرا که خدمات شهری از جمله آب و برق در درون شهرها موجود است ، اما رساندن خدمات تا هر شهر و شهرک جدیدی برای هر واحد 5میلیون تومان هزینه دارد.

وی افزود: براساس محاسبات صورت گرفته به ازای تخریب هر واحد فرسوده 4/4 واحد جدید ایجاد می شود که با رعایت تمام سرانه های شهری می توانیم 4/3 خانوار جدید را اسکان دهیم و اگر در بدبینانه ترین شرایط 2/2 واحد جدید در نظر بگیریم تا 10میلیون نفر می توانیم سرریز جمعیت شهرها را در همین بافت های فرسوده پس از بهسازی و نوسازی جای بدهیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها