ورق در صحنه انتخابات برگشت

اصولگرایان متحد شدند، اصلاح طلبان دچار اختلاف

در حالی که تاکنون از حضور اصولگرایان با چند لیست متعدد در عرصه انتخابات مجلس هشتم در 24 اسفندماه سخن به میان می رفت و گفته می شد اصلاح طلبان به صورت متحد در این میدان حاضر خواهند شد، اکنون که فقط دو روز تا زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی باقی است، از اتحاد اصولگرایان بر سر یک لیست و انشقاق اصلاح طلبان در قالب ارائه سه فهرست نامزدها خبر می رسد.
کد خبر: ۱۶۲۴۶۸

"مهدی کروبی " دبیرکل حزب اعتماد ملی که از رهبران اصلی جناح اصلاح طلب به شمار می رود، امروز در حاشیه نشستی با عنوان "دموکراسی در بستر دین رحمانی" در دانشکده فنی دانشگاه تهران تایید کرد که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس سه فهرست خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، کروبی گفت: "چیزی که مشخص است حزب اعتماد ملی، ائتلاف اصلاح‌طلبان و ائتلاف مردمی اصلاح‌طلبان‌ سه جریان در اصلاحات هستند که لیست ارائه خواهند داد. البته اکثریت کاندیدا‌ها یکی هستند، ولی تفاوت‌هایی نیز وجود دارد."

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تاکید بر این که مشترکات فراوانی بین این سه گروه وجود دارد، افزود: « در کنار این جریان‌ها، مجمع متخصصین ایران اسلامی‌ از کاندیدا‌های ما استفاده می‌کنند و حتی جریان حزب‌الله که توسط آقای خرازی هدایت می‌شود از نیرو‌های ما برای حضور در این انتخابات استفاده کرده‌اند  اما باید ببینیم جریان راست چگونه لیست خواهد داد"  .

کروبی در باره لیست انتخاباتی حزب اعتماد ملی گفت:« درحال حاضر تلاش می‌کنیم تا لیست انتخاباتی دراستان تهران مشخص شود و برای شهرستان‌ها نیز به زودی اسامی را که حدود 160 حوزه را در بر می گیرد، اعلام خواهیم کرد".

وی درباره نگرانی‌های خود در باره هشتمین دوره انتخابات مجلس تصریح کرد:« ما در ابتدا پیش‌بینی مثبت‌تری نسبت به انتخابات و تایید صلاحیت کاندیدا‌ها داشتیم، اما پس از مدتی که تعدادی از کاندیدا‌ها رد صلاحیت شدند نگرانی ما بیشتر شد، ولی امروز وضعیت بهتر شده و خوش‌بین‌تر هستیم".

از سوی دیگر، خبرگزاری فارس که به جناح اصولگرایان نزدیک است، ساعتی پیش گزارش داد: رایزنی‌ها میان جبهه متحد اصولگرایان و ائتلاف فراگیر اصولگرایان برای ارائه لیست مشترک در تهران در آستانه نهایی شدن است.

به گفته فارس، براساس آخرین رایزنی‌های صورت گرفته میان چهره‌های شاخص جریان اصولگرا، مقرر شده است فهرستی 35 نفره در تهران از سوی ائتلاف فراگیر اصولگرایان معرفی شود که 30 نفر آنها با جبهه متحد اصولگرایان مشترک خواهد بود.


این تصمیم که در آستانه نهایی شدن است به اصولگرایان امکان می‌دهد با وحدت بیشتری در عرصه انتخابات حاضر شوند.

 

بنا بر این گزارش، مظفر، فیاض بخش، ریاض ،خادم و شیخ الاسلام از جمله افراد پیشنهادی برای اضافه شدن به لیست 35 نفره ائتلاف اصولگرایان هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها