سفیر ایران در بغداد اظهارات استاندار بصره را بی‌اساس خواند

سفیر ایران در بغداد با رد اظهارات عجیب استاندار بصره درباره توطئه کنسولگری ایران در بصره برای ترور وی و برادرش گفت:‌ این اظهارات بی‌اساس تأثیری در مناسبات دو طرف نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۶۱۲۰۰

به گزارش فارس ، حسن کاظمی قمی سفیر ایران در بغداد اتهامات «محمد مصبح الوائلی» استاندار بصره به کنسولگری ایران در این استان را بی‌اساس خواند.

الوائلی دیروز در سخنانی، کنسولگری ایران در استان بصره را به برنامه‌ریزی برای ترور وی و برادرش متهم کرده بود.
قمی در این‌باره افزود:‌ دولت عراق دائماً بر نقش سازنده ایران در برقراری ثبات و امنیت در این کشور تاکید دارد،‌ اما اینکه این اظهارات بر چه اساسی استوار است اطلاعی از آن در دست نداریم.

سفیر ایران در بغداد با رد این اظهارات گفت:‌ سفارت ایران در بغداد از طریق دولت عراق این موضوع را پی‌گیری می‌کند.

وی در عین حال تاکید کرد: همانگونه که دولت عراق نیز این ادعاها را رد کرده، این اظهارات در مناسبات تهران و بغداد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

استاندار بصره دیروز در اظهاراتی عجیب مدعی شد کارمندان کنسولگری ایران در بصره علاوه بر دخالت در امور سیاسی و امنیتی این استان سعی دارند وی و برادرش را به قتل برسانند.

وی بدون اینکه سندی در این‌باره ارائه کند، خود و خانواده‌اش را در معرض خطر خواند و مسئولیت هر حادثه‌ احتمالی که در آینده برای وی پیش آید را متوجه ایران دانست.

پیشتر شورای استانداری بصره عملکرد استاندار در ارائه خدمات به شهروندان را زیر سوال برده و وی را به عدم هماهنگی با شورای استان در اتخاذ تصمیمات متهم کرده و فردی بی‌کفایت در ایجاد امنیت در استان معرفی کرده بود.

شورای استانداری بصره همجنین استاندار را در عملیات قاچاق نفت و کالا در این استان مقصر دانست. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها