رابطه چای سبز و سرطان پروستات

چای سبز ممکن است خطر سرطان پروستات را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۵۶۹۵۷

به گزارش رویترز از توکیو ، بر اساس بررسی محققان مرکز ملی سرطان ژاپن مصرف چای سبز ممکن است خطر سرطان پیشرفته پروستات را کاهش دهد.
تحقیقات مرکز فوق نشان می دهد مردانی که هر روز 5 فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشند ممکن است خطر ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات را، در مقایسه با کسانی که در روز کمتر از یک فنجان می نوشند، به نصف کاهش دهند.
نوری کوراهاشی، از دانشمندانی که در این تحقیق شرکت داشت، گفت: این سخن به معنای آن نیست که افرادی که چای سبز می نوشند کاهش خطر سرطان پیشرفته پروستات در آنان تضمین شده است. ما فقط داریم نتایج خود را ارایه می دهیم. اما نتایج ما به این امید اشاره می کند که چای سبز خطر سرطان پیشرفته پروستات را کاهش می دهد.
در این مطالعه گفته شده سرطان پروستات در مردان آسیایی خیلی کمتر از مردان غربی است که ممکن است علت آن تاثیر مصرف زیاد چای سبز در آسیا باشد اما مرکز فوق اعلام کرد برای تایید آثار پیشگیرانه چای سبز بر سرطان پروستات، مطالعات بیشتر، از جمله آزمایش های کامل بالینی لازم است.
حاصل این مطالعات که بر روی 50 هزار مرد 40 تا 69 ساله طی 14 سال از 1990 به بعد انجام شده در ژورنال اپیدمیولوژی منتشر شده است.
موسسه خیریه انگلیسی "تحقیقات سرطان انگلیس" در وب سایت خود می گوید حاصل تحقیق روی تقریبا 20 هزار مرد ژاپنی که سال 2006 در ژورنال سرطان انگلیس منتشر شد رابطه ای بین چای سبز و سرطان پروستات پیدا نکرد.

جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها