فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پدافند غیر عامل ضرورت قطعی و اجتناب ناپذیر کشور در مقابل تهدیداتی است که پیش رو داریم.
کد خبر: ۱۵۴۰۲۹

سردار سرلشگر جعفری صبح امروز سهشنبه در اولین همایش «توسعه ایمن و پایدار با روحیه و تفکر بسیجی با رویکرد پدافند غیر عامل» گفت: پدافند غیر عامل مربوط به تهدیدات نظامی است، اینکه چرا قبل از سال 1382 پدافند غیر عامل مطرح نشده بود، مربوط به شرایط جدیدی است که از این سال به بعد کشور در آن قرار گرفت.
محمد علی جعفری با اشاره به این تهدیدات گفت: تهدیدات جدید با شرایط دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست و این ضرورت تشکیل سازمان پدافند غیر عامل را بوجود آورده است.
وی افزود: امروز توسعه اهداف انقلاب جدیتر شده و با تلاشی که دولت نهم برای طرح شعارهای انقلاب در سطح جهان دارد، تهدیدات جدیدی بوجود آمده است.
فرمانده کل سپاه با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر در رفتار نظام اسلامی گفت: آنها فکر میکردند پس از جنگ با برنامههای سیاسی و یا حمایت از آشوبهای سال 79 به بعد میتوانند به اهداف خود برسند اما انقلاب توانست با این تهدیدات مقابله کند.
وی در ادامه افزود: کشور ما باید به فکر مسائل امنیتی و دفاع از خود باشد، امروز وقتی صحبت از تهدید میشود در مقابل کشور ما از نوع تهدید عراق و افغانستان نیست، چرا که دشمن جرأت حمله زمینی به ایران را ندارد و این مسئله بسیار بعید است، اما این به منزله این نیست که دشمن هیچ اقدامی علیه ما انجام ندهد که پدافند غیر عامل باید همین اثر بازدارندگی را داشته باشد، خوشبختانه در این زمینه آمادگیهای زیادی داریم.
به گزارش خبرگزاری فارس ، فرمانده نیروی مقاومت بسیج با اشاره به حاکم بودن روحیه بسیجی در سازمان پدافند غیر عامل گفت: دشمن وقتی آمادگی ما را میبیند فکر حمله به ما را نمیکند و اگر در زمینه پدافند غیر عامل بتوانیم موفق عمل کنیم، این تبدیل به یک عنصر بازدارندگی در مقابل تهدیدات دشمن میشود.
سرلشگر جعفری افزود: پدافند غیر عامل برای مقابله با فشاری که در زمان حمله به مردم و با هدف به تصویر کشاندن آنها وارد میشود، مسئولیت مهمی دارد و این از آمادگیهای نظامی ما هم با اهمیتتر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به این موضوع به شکل جدی و انقلابی نگاه کنیم. مقام معظم رهبری هم وقتی تاکیدمیکنند «به امر پدافند غیر عامل به شکل بسیجی نگاه شود» به معنی آن است که در این زمینه باید بسیجیوار و با سرعت عمل کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها