معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت نهم برای تنظیم برنامه پنج ساله پنجم کشور به صورت فعال، تلاشگر و بدون ملاحظه نسبت به شیوههای
کد خبر: ۱۵۳۹۳۴
برنامه نویسی غربی عمل خواهد کرد ، خواستار همکاری استادان بسیجی برای تنظیم این برنامه شد.
بهگزارش امروز ایرنا، دکتر "پرویز داودی" این مطلب را همزمان با هفته بسیج و در اولین همایش نکوداشت استادان نمونه بسیجی اعلام کرد.
داودی افزود: انتظاراتی که از استادان بسیجی وجود دارد براساس فرمایش مقام معظم رهبری، تلاش برای خروج ازانحصارگری علمی و عدماعتقاد به دیگران، تعهد علم به دین، همافزایی علمی در راستای ترسیم نقشه جامع علمی و جهشهای علمی، تربیت دینی و تقویت هویت اسلامی در دانشجویان، شکستن مرزهای علم و کسب مقام اول علمی جهانی است.
معاون اول رییس جمهوری بهترین مسیر برای حرکت در جهت برنامه پنج ساله پنجم کشور را ایجاد ظرفیتهای کاری و انسانی دانست که از تفکر بسیجی برخوردار باشند.
وی اظهارداشت : نظام ظالمانه سرمایهداری که با انسانها بدتر از حیوان برخورد میکرد ایران را زمینه خوبی برای حضور یافت و سعی کرد تا از طریق مسیر برنامههای پنج ساله کشور در ایران حضور یابد.
داودی با بیان اینکه در تدوین برنامههای پنج ساله قبلی کشور نامحرمان حضور داشتند تصریح کرد: آنان تلاش کردند براساس اومانیسم و سکولاریزم برگرفته شده از سیاستهای آمریکا و غرب برنامههای خود را وارد برنامههای کشور کرده و قصد نفوذ داشتند که بوی تعفن آنها هر بسیجی را آزرده میکرد و روحیه بسیجی مانع نفوذ آنها شد.
وی افزود: برخی مسوولان رده بالای کشور با آنان برخورد کردند ولی این افراد بیکار ننشستند و تلاش برای ورود مجدد دارند.
داودی بااشاره بهحکم رییس جمهوری به وی برای تشکیل ستاد تدوین برنامه پنج ساله پنجم کشور، خاطرنشان کرد: در جلسهای که قرار است هفته آینده در اینباره تشکیل شود، راهکارهای استفاده و بکارگیری از استادان بسیجی بررسی خواهد شد.
معاون اول رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که در تدوین برنامه پنج ساله آینده کشور رگههای پوسیدهای از غرب که در میان دانشجویان، متفکرین و استادان کشور وجود دارد خشکیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تلاشهای دو جریان حق و باطل در نظام بینالمللی اشاره کرد و اظهارداشت: جریان باطل، شاخصهای علمی مربوط به جوامع جهان سوم را براساس چارچوبهای نظام غربی و سلطه گری تنظیم میکند تا شاخصهای پیشرفت در کشورهای درحال توسعه همانند ایران ، مخدوش شده و با هزینههای بالا جلوه کند.
داودی با اشاره بهاینکه جریان باطل برای تثبیت شرایط موجود در کشورها و عدم تحرکت برای استعمارستیزی و پذیرش استعمار در زمینههای علمی، فرهنگی اقتصادی و اجتماعی تلاش میکند، افزود: این جریان در بسیاری از کشورها و همچنین در ایران در دوران پهلوی و بخشی از قاجار و حتی رگههایی از آن در بعد از پیروزی انقلاب اسلامیاز طریق نظریههای علمی، فضاهای کارشناسی و تکنوکراتها با استفاده از شیوههای اجرایی، تبلیغی و دستوری، عمل میکرد.
معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: در رشته علوم انسانی در دانشگاههای ایران هنوز مطالبی تدریس میشود که برگرفته شده از مکاتب غربی است و در طول سال گذشته هیچ اقدامی برای تغییر آنها نشده و برخی استادان هم خواستار پذیرش آن چیزی هستند که غربیها گفتهاند.
وی توضیح داد: چون از نظر غربیها ما نباید کشور را اداره کنیم، تلاش میکنند شاخصهایی را طراحی کنند که برمبنای آن، عیبهای خود را پوشانده و ما را در اداره امور ضعیف نشان دهند.
داودی در ادامه گفت: اگراینگونه نیست، چرا شاخصی برای وزن دهی برای تولیدات ناشی از حرام، دزدی و غصب نداریم؛ چرا آماری برای توزیع ثروتهای خدادادی قبل از تولید که با کشت و کشتارها غصب شده است و آثار آنها روی تولیدات بعدی نداریم؛
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دستورالعمل غربی ها، همان آمارهای کلی رشد، سرمایهگذاری و... است که به جایی برنمیخورد ، تاکید کرد: آنان همواره این دستورالعمل را به عنوان دستورالعمل مقایسه دربرابرما میگشایند و سعی میکنند دراین مقایسه نابرابر هزینه حرکتهای ما را بزرگنمایی کنند.
وی افزود: غربیها برای روند تولیدوکارهای زیربنایی به حفاظت از محیط زیست توجه ندارند ولی در زمانی که کشورهای درحال توسعه برای پیشرفت تولید حرکت میکنند، برای آنان رعایت مسایل حفاظت زیست واجب میشود.
وی تاکید کرد: حتی برای برخی بیماریها که مخصوص ثروتمندان است از سوی صندوق اوپک و صندوقهای بینالمللی پول کنار میگذارند ولی برای بیماریهای فقرا، هیچ توجهی در سطح بینالمللی نمیشود و فقط غربیها نگران رشد مردم مسلمان میشوند.
وی تصریح کرد: آنان سعی میکنند نقش خود را با سیاستهای مختلف در نظام درسی ، نظام اجرایی و کارشناسی ما رسوخ دهند.
وی گفت: مقام معظم رهبری از سال لزوم توجه به جلوگیری از اسراف و صرفه جویی را مطرح کردند ولی آیا تاکنون آمار اسراف را داریم و یا شاخص اندازهگیری آن تعیین شده است.
داودی با بیان اینکه کسانی پیدا میشوند که توانایی اسلام برای اداره حکومت را نادیده میگیرند، یادآورشد:برخی میگویند شرایط کنونی کشور همانند سال است که امام راحل جام زهر را سر کشیدند، ایران را در سطح پایین اقتصادی جلوه میدهند و خواستار اطاعت منفعلانه از نظام جهانی زیر نظر اسرائیل و با مدیریت آمریکا هستند.
معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در این میان جریان حق و توسعه انسان محور سرلوحه کار خود را عدالت خواهی، آرمان خواهی، رفع محرومیت و فساد و تربیت انسانهای فرهیخته و خدمت به مردم قرار داده است.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تربیت فضای انسان محور به سرعت تابوی غرب را شکست و روحیه خودباوری را ایجاد کرد که هنوز این روحیه در میان بسیجیان وجود دارد و رگههای خودباختگی را در زمینههای علمی، آموزشی و اجرایی از بین برده است.
در این همایش محمد مهدی زاهدی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجتالاسلام والمسلمین طائب جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج، دکتر جعفر یعقوبی رییس سازمان بسیج استادان پیرامون ویژگیهای بسیجیان و استادان بسیجی و تاثیر آنان در مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و تولید علم سخنانی بیان کردند.
در پایان این مراسم به استادان نمونه بسیجی از سراسر کشور، لوح تندیس همایش و حواله حج عمره اهدا شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها