دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد ، کشورهای عربی هرگز مجانی روابط خود را با اسرائیل عادی سازی نمی کنند وحضور آنان در کنفرانس آناپولیس
کد خبر: ۱۵۳۵۳۸
تنها بمنظور کمک به ملت فلسطین است.
به گزارش پایگاه خبری "الجزیره"، "عمرو موسی"در یک کنفرانس خبری پس از نشست مشورتی شب گذشته با وزرای خارجه کشورهای عربی گفت: مشارکت اعراب در آناپولیس تنها برای حمایت از خواستههای فلسطینیان و پیشبرد ابتکارعمل کشورهای عربی در زمینه صلح است.
دبیر کل اتحادیه عرب همچنین اظهار داشت: نشست مشورتی دیشب برای اتخاذ تصمیمات درباره برگزیدن موضع عربی واحد نبود و این امر به نشست امروز اختصاص دارد.
موسی تاکید کرد: طرف عربی هنوز بر مساله توقف شهرکسازی و دیوار حائل اصرار دارد و رویکرد گفتگوها با آمریکا و کشورهای اروپایی بیشتر در این زمینه است.
از سوی دیگر "صائب عریقات" ، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار مشارکت کشورهای عربی در آناپولیس برای حمایت از طرف فلسطینی شد.
عریقات به وجود اختلافات واقعی در دستیابی به سند تفاهم مشترک تا قبل از نشست آناپولیس اعتراف کرد.
عریقات تاکید کرد: صلح با اسرائیل به هر قیمتی نخواهد بود و بر تشکیل دولت مستقل فلسطین به مرکزیت قدس شرقی و پایان اشغالگری اسرائیل از سرزمینهای سال 1967 فلسطین از جمله قدس و بلندیهای جولان سوریه و مزارع شبعا در لبنان پافشاری میکنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها