این قطار شامل ۶۲ کانتینر ۴۰ فوتی حامل کاغذ، خمیر کاغذ و سایر مشتقات کاغذ است که مقصد آنها ایران و عراق است.
این قطار سفر خود را از ۹۰۰ کیلومتری شمال مسکو آغاز کرده و با عبور از کشورهای روسیه، قزاقستان و ترکمنستان، از مرز «اینچهبرون» وارد ایران شده و در مدت ۱۲ روز به بندر خشک آپرین رسیده است.
این موفقیت، دستاوردی بزرگ برای کریدور شمال- جنوب به شمار میآید. این رویداد نه تنها گامی مهم در تقویت روابط تجاری میان ایران و روسیه است، بلکه آغازی بر حرکتهای منظم قطار میان ایران، روسیه و کشورهای همسایه آسیای مرکزی محسوب میشود.
مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهرهبرداری راهآهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم گفت: از خرداد ماه امسال که نخستین قطار از چین وارد بندر خشک ریلی آپرین شد، تاکنون ۳۰ قطار وارد این بندر خشک شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: در حال هماهنگی برای توسعه این قطارها هستیم و به کشورهایی که دسترسی ریلی نداریم بار با کامیون ارسال خواهد شد. طی هماهنگیهای انجام شده با سایر کشورهای منطقه و cis، در تلاشیم ایران به قطب صادرات، واردات و ترانزیت در بین کشورهای اطراف تبدیل شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است
آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتوگو با «جامجمآنلاین» مطرح کرد؛