
در طرح تامین اجتماعی برای بیمه اجباری رانندگان تاکسیهای آنلاین، شرکتها موظفند ۴ درصد به کرایه هر سفر اضافه و به عنوان حق بیمه، به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کنند.
یکی از مهمترین ابهامهای این طرح، نبودِ محاسبه شفاف درباره سهم ۴ درصدی تامین اجتماعی از کرایه سفرهای تاکسیهای آنلاین است. آیا تمام این مبالغ صرف حمایت بیمهای از رانندگان میشود یا ممکن است برای جبران ناترازیهای مالی تأمین اجتماعی به کار گرفته شود؟
طبق قوانین فعلی، اشتغال مجدد بازنشستگان موجب قطع مستمری آنها میشود؛ بنابراین با بیمه اجباری رانندگان تاکسیهای آنلاین، افراد بازنشستهای که از طریق پلتفرمها برای تامین معیشت فعالیت میکنند، با خطر از دست دادن مستمری بازنشستگی مواجه خواهند شد.
بر اساس تبصره (۴) مصوب کمیسیونها، سکوها مکلفند فهرست رانندگان خود را بهصورت برخط برای تأمین اجتماعی ارسال کنند. این الزام امکان شناسایی و جریمه رانندگانی که مایل به بیمه کردن خود نیستند را برای تامین اجتماعی فراهم میکند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
مهدی مذهبی معتقد است پیوند میان هنر، هویت و فضای شهری، محور اصلی وظایف سازمان زیباسازی شهر تهران است
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتوگو با «جامجم»:
حمیدرضا حسینی معتقد است تاریخ بهارستان بازتابی از فراز و فرود سیاست و فرهنگ ایران در ۲ سده اخیر بوده است
آلبرت بغزیان، اقتصاددان در گفتوگو با «جامجمآنلاین» مطرح کرد؛