اثر حفاظت بخش آنتی اکسیدان بتاکاروتن در برابر زوال ذهن

مصرف مکمل های آنتی اکسیدان بتاکاروتن به مدت طولانی برای مثال 15 سال یا بیشتر ، موجب کاهش زوال قدرت تفکر که در بیماری آلزایمر رخ می دهد ، می شود.
کد خبر: ۱۵۲۲۹۱

به گزارش هلث دی ، محققان دانشگاه هاروارد در آمریکا می گویند این اثر به مدت زمان مصرف بستگی دارد . این نظر که ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند بتا کاروتن در برابر زوال ذهن اثر حفاظت بخش دارند یافته جدیدی نیست و این موضوع همواره مورد بحث متخصصان بوده اما اکنون محققان معتقدند نکته مهم ، مصرف طولانی مدت است که در هردو جنس زنان و مردان برای مقابله با آلزایمر تاثیر گذار می باشد. این اثر بویژه در مراحل اولیه جلوگیری از بیماری در افراد سالم قابل ملاحظه است . اما باید به این نکته توجه داشت که بتا کاروتن کاملا بی خطر نیست بطوریکه در مطالعات انجام شده در مردان سیگاری مشخص شده مکمل های بتاکاروتن میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه را افزایش می دهند . به هرحال ، پزشکان مصرف این مکمل ها را توصیه نمی کنند و تایید اثر این ترکیبات را مستلزم انجام تحقیقات بیشتر می دانند. توصیه همیشگی متخصصان داشتن رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات است که غنی از ترکیات آنتی اکسیدانی مفید برای سلامت هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها