سامانه جامع تجارت ایران با هدف بهبود مستمر فضای کسب و کار، یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت داخلی و خارجی، هدایت مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی، مبارزه با قاچاق کالا، استانداردسازی و هماهنگسازی اسناد تجاری و ارائه راهکارهای مدیریت تبادل الکترونیکی آنها و ایجاد هماهنگی لازم در زمینه تسهیل الکترونیکی تجارت میان دستگاههای اجرایی ذیربط، ایجاد و راه اندازی شده است.
بر این اساس، سامانه جامع تجارت ایران در برگیرنده زیرسامانههای متعددی از جمله: سامانه تجارت خارجی، سامانه ضوابط تجاری، سامانه تجارت داخلی، سامانه مجوزها، سامانه جامع انبارها، سامانه اعتبارسنجی و رتبهبندی، سامانه جامع گارانتی، سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی)، سامانه شناسه رهگیری کالا و سامانه شناسه کالا است.
شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، مسئولیت اجراییسازی این طرح را برعهده دارد. شایا، به عنوان بازوی اجرایی ایرانسل برای تجاریسازی فرایندها و ظرفیتهای موجود در سازمان، در حوزههای كاری متفاوت و بالقوهای فعالیت میکند. ارائه این خدمات به دیگر سازمانها و بنگاههای اقتصادی در قالب خدمات برونسپاری، از حدود دو سال پیش فعالیت رسمی خود را با تمركز بر محصول CCaaS ( Call Center as a Service) كه شامل خدماتی از قبیل مركز تماس ورودی، خدمات تماس خروجی، پشتیبانی گفتوگوی بر خط و پشتیبانی شبكههای اجتماعی بوده، آغاز كرد و طی این زمان، علاوه بر ارائه محصولات ذكر شده و با هدف توسعه سبد محصولات قابل ارائه، خدماتی از جمله توسعه نرمافزار را به سبد محصولات خود اضافه كرده است.
پیش از این نیز در بهمنماه ۱۴۰۳، طی یک تفاهمنامه بین ایرانسل و سازمان امور اداری و استخدامی کشور، با هدف هماهنگی برای ایجاد و برقراری «سامانه فوریتهای اداری (فواد)»، مسئولیت اجراییسازی این طرح برعهده شبکه ارتباطات یکپارچه ایرانسل (شایا)، قرار گرفت.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
گفت وگوی اختصاصی تپش با سرپرست دادسرای اطفال و نوجوانان تهران:
بهروز عطایی در گفت و گو با جام جم آنلاین:
گفتوگوی «جامجم» با حجتالاسلام محمدزمان بزاز از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان