دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد که ایران ظرف سه ماه آینده به کشور پیشتاز جهان در عرصه درمان معتادان تبدیل میشود.
کد خبر: ۱۴۹۸۲۰

سردار اسماعیل احمدیمقدم امروز در حاشیه هفتمین اجلاس افسران رابط مبارزه با مواد مخدر در تهران افزود: ایران در سال جاری یک حرکت انقلابگونه در راستای کاهش آسیبهای مواد مخدر و کم کردن تقاضای هروئین داشته است و این روند با سرعت ادامه خواهد یافت.
وی افزود: ما بنا داریم تا سال 2008، مسوولان سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی را برای اطلاع از پیشرفت جهشگونه ایران در راستای کاهش آسیبها، مصرف و نیز درمان معتادان به ایران دعوت کنیم.

نزدیک به دو میلیون معتاد در کشور

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره شمار معتادان در ایران گفت: در هیچ کجای دنیا ، آمار دقیقی از معتادان وجود ندارد اما براساس بررسی های صورت گرفته باید گفت در حال حاضر در حدود یک میلیون و 200 هزار معتاد دائمی در کشور وجود دارد و در حدود 700 هزار نفر نیز به صورت تفننی مواد مصرف می کنند.
وی در این زمینه به افزایش تولید هروئین به علت دسترسی باندهای قاچاق مواد مخدر به لابراتوارهای پیشرفته اشاره کرد و افزود : تبدیل تریاک به هروئین به دلیل نقل و انتقال آسان تر آن یکی از مشکلات جدی ما در حال حاضر است که باید از سوی افسران رابط و دستگاههای بین المللی در این خصوص فکر اساسی اندیشیده شود.
احمدی مقدم در ارتباط با کمک های مجامع بین المللی به ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت : باید از مجموعه ظرفیت ها به خصوص افسران رابط برای افزایش همکاری های اطلاعاتی بهره گیریم و به طور حتم تقویت این همکاری ها عرصه را برای قاچاقچیان تنگ تر خواهد کرد.

فقط یک درصد هزینهها به ما کمک میشود

وی تصریح کرد: میزانی که جهت کمک مالی از سوی مجامع بین المللی به ایران اعلام شده 600 هزار دلار است که باید گفت این میزان شاید یک درصد هزینه های مبارزه با مواد مخدر ما نیز نشود و به طور کلی این پولی نیست که در اختیار ما قرار گیرد بلکه در غالب اجرای پروژه ها هزینه خواهد شد.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطر نشان کرد: مبلغ 600 هزار دلار اعتبار پیش بینی شده بیشتر یک عدد نمادین برای اعلام حضور کشورهای بین المللی در عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

انتقاد از امریکا

احمدیمقدم به افزایش 30 درصدی کشت خشخاش در افغانستان اشاره کرد و گفت: به نظر میرسد نیروهای امریکایی در افغانستان وظیفه ای برای خود در جهت مبارزه با موادر مخدر قائل نیستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها