وزیربهداشت ازتدوین طرح دوره اختصاصی PHD برای استعدادهای درخشان خبر داد

ایرنا: وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طرح دوره اختصاصی ""PHD بوسیله تحقیق برای استعدادهای درخشان علوم پزشکی تدوین میشود.
کد خبر: ۱۴۸۶۵۳

"کامران باقری لنکرانی" در نخستین نشست نخبگان دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور ، افزود : آئیننامه استعدادهای درخشان تا مقطع کارشناسی ارشد تدوین شده است و تصمیم داریم این آئین نامه را تا مقطع دکترا تدوین کنیم که در آن امتیازبندی در زمینههای مختلفی از جمله مقالهنویسی، فعالیتهای فرهنگی و... پیشبینی شده است.
وی با اشاره به خواستههای استعدادهای درخشان درباره هماهنگی با بنیاد نخبگان تصریح کرد: این موضوع قابل تامل است و باید هماهنگیهای بیشتری با بنیاد داشته باشیم.
وزیر بهداشت افزود : بر اساس آیین نامه بنیاد نخبگان ضوابط نسبتا خوبی برای استعدادهای درخشان تصویب شده است.
باقری لنکرانی با بیان اینکه بر اساس آیین نامه بنیاد نخبگان نفر اول کنکور ریاضی جز استعدادهای درخشان پذیرفته شده است، افزود : انتقاد دانشجویان رشته علوم پزشکی مبنی بر این که چرا از این رشته تنها نفر اول کنکور جز آیین نامه است، قابل بررسی است.
لنکرانی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه در علوم پزشکی بیشتر باید به سمت توانمندسازی فارغالتحصیلان، تطبیق آموزشها با نیازهای بعدی نظام سلامت، ادغام واقعی آموزش پذیری بعدی حرکت کنیم.
وی از فعالیت کمیته صنفی در کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود: این کمیته بازوی خوبی برای معاونتهای دانشجویی دانشگاهها هستند و هر چه قدر فضای دانشجویی را مطابق با نیازهای آنها تنظیم کنیم منجر به ارتقای آموزش و پرورش میشود.
در نخستین نشست نخبگان دانشگاههای علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت، برگزار شد، دانشجویان عدم اجرای برخی از مفاد آیین نامه استعدادهای درخشان، بیکاری و بیتوجهی به خواستههای مدال آوران جهانی را از مهمترین مشکلات کنونی خود ذکر کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها