فعالیت رادیویی به احترام «حاج‌قاسم»

آگاهی‌بخشی به نوجوانان با رادیو مقاومت

صدای استقامت در عصر مقاومت

در دنیایی که آمریکا و اروپا، با حمایت‌های تمام‌عیارشان از رژیم ‌صهیونیستی، در ‌مقابل مظلومیت مردم مقتدر فلسطین سکوت کرده‌اند و هرگونه جنایتی بر آنها روا داشته می‌شود‌ و در شرایطی که فریاد دادخواهی آنان بلند شده، وظیفه هر مسلمانی است که برای دفاع از حقانیت جبهه مقاومت قدم بردارد.
در دنیایی که آمریکا و اروپا، با حمایت‌های تمام‌عیارشان از رژیم ‌صهیونیستی، در ‌مقابل مظلومیت مردم مقتدر فلسطین سکوت کرده‌اند و هرگونه جنایتی بر آنها روا داشته می‌شود‌ و در شرایطی که فریاد دادخواهی آنان بلند شده، وظیفه هر مسلمانی است که برای دفاع از حقانیت جبهه مقاومت قدم بردارد.
کد خبر: ۱۴۷۸۹۳۱
نویسنده مریم کریمی‌ - گروه رسانه
 
برراین‌اساس رادیو مقاومت برای پنجمین‌سال متوالی است که با هدف شناساندن چهره پست و پلید دشمنان از جمله رژیم صهیونی اسرائیل و استکبار جهانی و بازنمایی رسانه‌ای مقاومت مردم مظلوم فلسطین روی موج ۹۵.۵مگاهرتز پخش می‌شود. با مجریان این شبکه رادیویی گفت‌وگو کردیم که در‌ادامه روایت آنها از صدای مقاومت را آورده‌ایم. 
   
یاد گرفتیم همیشه بر محور حق باشیم
کتایون درویشی، گوینده رادیو و مجری تلویزیون از زمان آغاز به کار رادیو مقاومت اجرای برنامه‌ها را بر‌عهده داشته و در‌حال حاضر مجری برنامه «عصر مقاومت» است. او درپاسخ به این سوال که آیا اجرای برنامه در این شبکه تخصصی نیازمند تجربه و تبحر خاصی است، به جام‌جم می‌گوید: با توجه به دغدغه ذهنی‌ای همیشگی‌ام که برایم مهم بوده، این توفیق را داشتم از اولین سال راه‌اندازی رادیو مقاومت تاکنون، اجرای برنامه‌های این شبکه را عهده‌دار باشم. به‌نظرم در وهله اول در اجرای این‌گونه برنامه‌ها باید اعتقاد، باور و علاقه وجود داشته باشد. در‌کنار اینها، نیاز است که مجری حتما مطالعه کند و به مباحث و مسائل مقاومت آشنا باشد. با توجه به این‌که این مساله یکی از موضوعات اساسی دین ماست و در قرآن و روایات آمده وهمین‌طور با مبانی انقلاب اسلامی ما پیوند خورده، ازهمان آغاز قیام امام خمینی(ره)درسال۱۳۴۱ فلسطین به‌عنوان مساله اساسی و سپس بحث مقاومت اسلامی و بعد هم شکل‌‌گیری جبهه مقاومت اسلامی مطرح بود و...اینها بخشی ازنیازهای ضروری یک مجری است که در رادیو مقاومت اجرای برنامه‌ها را عهده دار است. وی می‌افزاید: ما الگوهای بسیاری در این زمینه داریم که بتوانیم واقعا صدای مردم فلسطین، غزه، یمن و لبنان باشیم، چراکه یاد گرفتیم همیشه بر محور حق باشیم. سعی کنیم جهان را از نگاه آنها ببینیم و به آنها از جایگاه یک فردی که مورد ستم قرار گرفته است و دادخواهی می‌کند، نگاه کنیم. باید ببینیم که نیاز آنها چیست. درویشی در ادامه درباره این‌که رادیو مقاومت امسال نسبت به سال‌های گذشته چه تغییر و تحولی داشته، عنوان می‌کند: دفاع از حق مظلومان و شناساندن چهره پلید دشمنان از جمله اسرائیل و استکبار جهانی در راستای همه برنامه‌های رادیو مقاومت و برنامه عصر مقاومت است که در قالب هنرمندی همکاران تقدیم مخاطبان می‌شود. آنچه که در برنامه‌های امسال رادیو مقاومت بیشتر دیده و شنیده می‌شود، بخش زنان و کودکان است که نگاه‌شان به‌عنوان انسان چیست؟ توقع‌شان از دیگران چیست؟ ما که در یک جایگاه مهم هستیم، در یک کشور اسلامی و یک رسانه پرقدرت را در اختیار داریم، می‌توانیم هر‌کدام به‌عنوان یک انسان‌رسانه عمل کنیم. درست است که جزئی از کل هستیم، اما می‌توانیم خودمان یک رسانه باشیم و زمانی که خودمان را یک انسان‌رسانه ببینیم، یک برد بالاتری را شامل می‌شود. آنچه را که با باور و اعتقادمان پیوند خورده در یک کار هنری ارائه دهیم و با همفکری یک مجموعه این را رقم بزنیم. گوینده رادیو مقاومت در پاسخ به این پرسش که به نظرتان چگونه می‌توان صدای مردم فلسطین و غزه شد، خاطرنشان می‌کند: این‌که بدانیم این قدرت، قدرت پوشالی و حتما نابود شدنی است و همه ما در انتظار دنیای بدون اسرائیل هستیم، به امید نابودی این رژیم پست و غاصب. 
   
عضو مبارزان رادیو مقاومت
محمدرضا اشراقی، مجری برنامه«روی موج مقاومت» درپاسخ به این سوال که چند سال است اجرای برنامه‌های رادیو مقاومت را بر‌عهده دارد و اجرای این‌گونه برنامه‌ها یا فعالیت در شبکه‌های تخصصی نیازمند چیست، بیان می‌کند: رادیو مقاومت یک سال ازروزهایی نزدیک به آغاز عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی،زودترازموعد معمول موسمی خودش باطراحی برنامه‌های تخصصی، عمومی و متنوع آغازبه فعالیت کرد.بنده هم از همان روزهای نزدیک به عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی عضوی از مبارزان مقاوم رادیو مقاومت شدم و توفیق این را داشتم که همراه مردم مظلوم مقتدر فلسطین، قرین با عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی در محور و در میدان مؤثر رسانه سربازی کنم و با اجرای برنامه ترکیبی مقاومت بدون مرز، بی‌مرزی مقاومت را به رخ دشمنان بکشم. معتقدم فارغ از تبحر و تخصصی که گوینده یا کارشناسی باید داشته باشد، لازم است که در محور رسانه برای مقاومت اعتقاد به مقاومت داشته باشد. باور به هدف مقاومت بسیار حائز اهمیت است. به نظرم برای سربازی در محور رسانه و مقاومت، باید خودت هم بخشی از مقاومت باشی. باید مقاومت در قلبت، در اندیشه‌ات متجلی باشد. ضروری است که در حوزه فرهنگ، تاریخ و گفتمان مقاومت مطالعه داشته و در آرمانی‌ترین سطح، صاحب تحلیل و نظر بوده تا بتوانیم برای مقاومت مؤثر و پیش‌برنده هدف‌شان باشیم.وی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان صدای مردم فلسطین و غزه شد، عنوان می‌کند: به نظرم در مقام رسانه می‌توانیم محتوا ‌و صدا را گسترش دهیم، اگر صدایی هستیم به مخاطبان بیشتری صدایمان را برسانیم؛ به واسطه صدا، صدا و پیام فلسطینی‌ها را برسانیم و این‌که در مقام سرباز مقاومت، به‌دنبال هدف صدا‌بودن باشیم. اگر به‌دنبال رساندن صدای فلسطینی‌ها هستیم، در مقام سرباز به‌دنبال برآوردن هدف فلسطینی‌ها از رساندن باشیم، به‌عبارتی فقط صدا و رسانه نباشیم، سرباز فعال میدان‌ها باشیم.اشراقی در پایان خاطرنشان می‌کند: در شرایطی که رسانه‌های ضد‌مقاومت تلاش می‌کنند روایت دروغ و ساختگی خودشان را از میدان ارائه دهند، برای شکست دشمن در رسانه و در میدان، باید حتما یا رسانه میدان باشیم یا در میدان رسانه شویم. ان‌شاءا...که صاحب این مسیر سبز مقدس عنایت داشته باشد. صدای استقامت باشیم تا پیروزی و سرباز مؤثر محور رسانه و میدان باشیم. 
   
رسانه تخصصی محور مقاومت
حمید عبیری، مجری برنامه روی موج مقاومت از اولین سال آغاز به کار رادیو مقاومت با این شبکه همکاری دارد. وی می‌گوید: اجرای برنامه در رادیو مقاومت یک مقدار متفاوت از سایر شبکه‌هاست، به‌دلیل این‌که رادیو مقاومت قرار بوده که رسانه تخصصی محور مقاومت باشد؛ به‌همین دلیل نوع اجرای برنامه متفاوت با سایر شبکه‌‌هاست و همه مجریان و کارشناسان همه باید یک روحیه، لحن و سبک حماسی داشته باشند؛ از طرفی هم باید اطلاعات و آگاهی‌شان نسبت به تحولات منطقه و اتفاقاتی که در منطقه به‌ویژه در محور مقاومت می‌افتد کافی باشد؛ چهره‌ها، تحولات سیاسی و نظامی منطقه را بشناسد. از دیگر موارد آشنایی با رویکردها، موضع‌گیری‌ها، تفکرات و خبرهای محور مقاومت است که تسلط، تبحر و دانش متفاوتی می‌خواهد. 
عبیری با تأکید بر این‌که مردم ما مردم آگاهی هستند و به‌ویژه در این حوزه‌ها به‌دست‌آوردن مشارکت مردم کار خیلی سختی نیست، بیان می‌کند: مردم ما مردمی هستند که انسان‌دوستی، محبت، مهربانی و دستگیری از ویژگی‌ها و خصوصیات بارز و شاخص آنهاست؛ اینها اگر در کنار اعتقادات مذهبی و آنچه به‌عنوان دستور دین ماست، چه در قرآن کریم و چه در روایات و احادیث، ترکیب شود، باعث می‌شود مردم نسبت به آنچه در سرزمین‌های اشغالی حادث و تحمیل می‌شود، بی‌تفاوت نباشند و خود‌به‌خود همراه می‌شوند، واکنش نشان می‌دهند و احساسات و عواطف‌شان را مطرح می‌کنند و.... کار سختی نیست. تنها کاری که ما برای همراه‌تر کردن مخاطب انجام می‌دهیم‌، قرار دادن اطلاعات دقیق، درست و شفاف در مورد اتفاقات و تحولات منطقه است. اگر شرایط و وضعیت مردم را در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی مطرح کنیم، در همه فضاهای رسانه‌ای منتشر می‌شود و آگاهی در بین مردم افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا صدای مظلومیت مردم فلسطین، غزه و لبنان به‌گوش همگان برسد، البته صدایی که همراه با اقتدار و این رسالت رسانه‌ای است که تلاش ما انجام آن به‌بهترین شکل است تا صدای ما به گوش تمام دنیا برسد.مجری روی موج مقاومت صحبت‌های پایانی‌‌اش را به امید پیروزی مردم مظلوم فلسطین ختم می‌کند و می‌گوید: صحبت پایانی‌ام یک دعاست، دعایی که نه فقط دعای من، بلکه دعای همه مردم دنیا و آزادی‌خواهان دنیاست؛ نه فقط برای مسلمان بلکه برای انسان‌هایی است که همه ذهن، روح وقلب‌شان به‌واسطه ظلمی که به آنها شده، به‌واسطه زیرپا گذاشتن حقوق حقیقی،واقعی و مطلق‌شان توسط این رژیم جعلی جریحه‌دار شده است. امیدوارم به‌زودی زود،خبر مسرت‌بخش نابودی این رژیم اشغالگر، ظالم و کودک‌کش را بشنویم؛ ندای جشن وسرور مردم غزه و فلسطین به‌بهانه پیروزی مقتدرانه. این دعا و آرزوی همه آزادی‌خواهان جهان است.

مقاومت روی موج 
روی موج مقاومت از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا۱۰پخش می‌شودوعصر مقاومت ازشنبه تا چهارشنبه ازساعت۱۴تا ۱۷روی آنتن می‌رود.علاقه‌مندان می‌توانند رادیو مقاومت را تا پایان دی‌ماه روی موج اف.‌ام ردیف ۹۵.۵مگاهرتز دریافت و نظرات و پیشنهادات خود را به سامانه ۳۰۰۰۰۹۵۵ ارسال کنند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها