فعالیت رادیویی به احترام «حاج‌قاسم»

آگاهی‌بخشی به نوجوانان با رادیو مقاومت

سه سال است رادیومقاومت اواخر آذرماه شروع به کار می‌کند و پایان دی‌ماه هم به پایان راه می‌رسد. شبکه‌ای که به احترام حاج‌قاسم و فرهنگ‌سازی راه پررهرو او، صاحب موج می‌شود.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۳۸

رضا کوچک‌زاده‌تهمتن، مدیر رادیو گفت‌وگو مسئولیت این شبکه رادیویی را نیز برعهده دارد. تبیین مفهوم مقاومت در گفتمان انقلاب اسلامی و شناخت و شناساندن مکتب شهید سلیمانی در دستورکار ویژه این شبکه رادیویی است. به تعبیر مدیر این شبکه رادیویی و پیشتر نکته معاون صدا، در رادیومقاومت امسال برای نوجوانان و نسل جدید برنامه‌های آگاهی‌سازی درنظر گرفته شده تا شبهات رسانه‌ای برطرف شود. رسانه‌هایی که همواره دنبال تحریف باورها و اعتقادهای جامعه ایرانی‌اند. مدیر رادیومقاومت تأکید دارد که این شبکه رادیویی با ساخت برنامه‌های متنوع و متفاوت می‌کوشد از سردار دل‌ها، این سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای ملی حراست کند.

کوچک‌زاده‌تهمتن درخصوص اهمیت رسانه‌ای راه‌اندازی رادیویی با محوریت موضوع مقاومت، تأکید کرد: بعد از شهادت حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس، هرکدام از رسانه‌ها بنا بر وسع‌شان و براساس رسالتی که برعهده داشتند به نوعی به بحث مقاومت، شهادت حاج‌قاسم و مکتب سلیمانی و همه موارد مرتبط با حوزه و محور مقاومت پرداختند اما جای رسانه‌ای که در یک ماه بتواند به‌طور پیوسته و به‌طورکامل روی محور مقاومت و سرفصل‌های مرتبط با این موضوع کار کند، خالی بود. این تصمیم رسانه‌ملی به‌خصوص مجموعه صدای جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی شبکه رادیویی مقاومت نقطه‌عطفی در حوزه رسانه برای محور مقاومت ایجاد کرد. وی افزود: رادیومقاومت علمی ‌برزمین‌مانده بود که توسط خانواده صدای رسانه‌ملی بلند شد و اکنون شاهد دومین سال فعالیت این موج رادیویی‌ هستیم. این رادیو در شرایطی علم شد که هزاران موج رادیویی با مأموریت‌های مختلف در حال فعالیتند.

پس به جرأت می‌توان گفت رسانه امروز چیزی فراتر از قدرت است، رسانه خود قدرت است، رسانه خود قدرت‌ساز است. درواقع رادیومقاومت تصمیم گرفت تا پل رابطی باشد بین سردار سلیمانی و شهید سلیمانی. بین تمام سرداران و رزمندگان جریان مقاومت و همان شهدای جریان مقاومت تا در نهایت یک پیام واحدی مخابره شود، تحت این عنوان که مقاومت تمام‌شدنی نیست، بلکه لحظه‌به‌لحظه و گام‌به‌گام در حال رشد و تکامل، اقتدار و افزایش قدرت معنوی و میدانی خودش هست.

پاسخگویی به شبهات و تشکیکات

مدیر رادیومقاومت با اشاره به این‌که تقویت شناخت نسبت به گفتمان‌های انقلاب اسلامی همچون «مقاومت» و بازنمایی مجدد آن در قالب تکریم و بزرگداشت مکتب شهید سلیمانی، هدف نهایی راه‌اندازی این رادیو است، خاطرنشان کرد: در این یک ماه تلاش می‌شود تا ضمن تشریح بنیادهای نظری و عملی مکتب شهید سلیمانی، مفاهیمی چون «مقاومت و جهاد»، «خودباوری ملی»، «استکبارستیزی»، «جایگاه مقاومت در منافع ملی»، «دشمن‌شناسی و بصیرت»، ترویج گفتمان «ما می‌توانیم» و درنهایت توجه به نظام اندیشه‌ای امامین انقلاب اسلامی و «مکتب شهید سلیمانی»، به پرسش‌های بسیاری از نسل جوان پاسخ داده شود. از طرف دیگر با پاسخگویی به شبهات و تشکیکات ناشی از جنگ نرم دشمن در این عرصه نیز از کارکردهای جدی این رادیو است.

وی با اشاره به این‌که اساس شکل‌گیری رادیومقاومت به احترام شخصیت شهید سلیمانی بوده، تأکید کرد: اساسا شکل‌گیری این رادیو به احترام شخصیت شهید سلیمانی و پاسداشت مکتب ایشان راه‌اندازی شده است.

نگاه به جایگاه الگویی آن شهید عزیز در حوزه حیات فردی و اجتماعی و تبیین آرمان رهایی‌بخش مکتب ایشان که میدان مبارزه با استکبار و صهیونیسم است، در این رادیو مورد مداقه واقع می‌شود. از طرف دیگر نیز از منظری گفتمانی رویکرد، عملکرد و آثار مکتب شهید سلیمانی در حوزه‌های سیاسی، محور مقاومت، الگوسازی مدیریت جهادی، فرهنگ، سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی، عرصه‌های اجتماعی و ... نیز مورد تفحص و واکاوی قرار می‌گیرد.

شناخت شهید سلیمانی و جهاد تبیین

کوچک‌زاده‌تهمتن در پاسخ به این سؤال که نقش مردم و تعاملی‌شدن برنامه‌ها در رادیومقاومت امسال چگونه است، افزود: شهید سلیمانی شخصیتی مردمی است. نقش الگویی وی در میان مردم خاصه نسل جوان و ارادت متقابل همه اقشار به ایشان، بی‌نظیر است؛ از همین روی تلاش داریم بیش از آن‌که به تصدیگری غیرضروری در برنامه‌ها پرداخته شود، ظرفیت‌های مردمی در این رادیو را برجسته کنیم ازجمله حمایت‌ها و پشتیبانی حداکثری از ظرفیت‌های مردمی، فعال‌سازی ظرفیت‌های بومی و محلی در معرفی و بزرگداشت مکتب شهید سلیمانی، زمینه‌سازی برای پویش‌های فرهنگی و نذور دسته‌جمعی با همت مردم و بهره‌گیری از توان مردمی در سطوح کارشناسی و... .

او در پایان درباره راهبرد اساسی رادیومقاومت گفت: راهبرد اساسی ما در این شبکه شناخت شهید سلیمانی به جامعه مخاطب در بستر «جهاد تبیین» است و این رادیو تلاش دارد تا در چارچوب اسناد بالادستی و سیاست‌ها و راهبردهای رسانه‌ملی در این خصوص برنامه‌سازی‌ها انجام می‌شود. تلاش ما بر آن است تا از این سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی در داخل و خارج از مرزهای ملی هم حراست کنیم و هم این‌که به تقویت بنیادهای فکری، بصیرت و دشمن‌شناسی در میان نسل‌های جوان و نوپای‌مان اهتمام بورزیم.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها