رسانه‌های عبری نوشتند؛

رژیم صهیونیستی آتش‌بس با لبنان را مشروط کرد

رژیم غاصب صهیونیستی طی روز‌های گذشته سندی را به آمریکا درباره نحوه آتش‌بس با حزب‌الله لبنان ارائه داده است.
رژیم غاصب صهیونیستی طی روز‌های گذشته سندی را به آمریکا درباره نحوه آتش‌بس با حزب‌الله لبنان ارائه داده است.
کد خبر: ۱۴۷۸۱۱۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العالم ،وبسایت واللا به نقل از مسئولان آمریکایی و صهیونیست نوشت: تل‌آویو طی روز‌های گذشته سندی را به ایالات متحده ارائه کرده که شامل شرط و شروط آن برای راه‌حل دیپلماتیک به منظور پایان دادن به جنگ در لبنان و اجازه بازگشت غیرنظامیان آواره از دو طرف مرز به خانه‌های خود می‌شود.

این منبع افزود: آموس هوکشتاین فرستاده ویژه رئیس‌جمهورآمریکا، امروز درباره امکان دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک با مسئولان لبنانی مورد بحث قرار خواهد داد.

خبرگزاری آمریکایی آکسیوس نیز به نقل از مسئولان این کشور این خبر را تایید، و اعلام کرده است که دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل این سند را قبل از سفر هوکشتاین به بیروت، به کاخ سفید داده است.

آکسیوس افزود‌: تل‌آویو در این سند تضمینی می‌خواهد تا مطمئن شود که حزب‌الله لبنان اقدام به تجهیز نیرو‌های خود نخواهد کرد، همچنین اجرای فعال این طرح از سوی ارتش این رژیم برای اطمینان از عدم تسلیح حزب‌الله و آزادی پرواز جنگنده‌های صهیونیستی در حریم هوایی لبنان از دیگر خواسته‌های تل‌آویو برای آتش‌بس است.

طبق این گزارش، این دو شرط تل‌آویو برای آتش‌بس در تضاد با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است که تصریح می‌کند نیرو‌های مسلح لبنان و نیروی موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفل) آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله را اجرا می‌کنند.

آکسیوس همچنین به نقل از یک مقام رژیم صهیونیستی گفت: ما در مورد قطعنامه ۱۷۰۱ صحبت می‌کنیم که اجرای آن افزایش یافته است. پیام اصلی ما این است که اگر ارتش لبنان و یونیفل بیشتر کار کنند، ارتش اسرائیل کمتر وارد عمل می‌شود و برعکس.

قرار است هوکشتاین امروز وارد بیروت شود و با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت، نبیه بری، رئیس پارلمان و دیگر مقامات لبنانی دیدار و درباره خواسته‌های رژیم صهیونیستی گفتگو کند.

نبیه بری روز یکشنبه به شبکه خبری العربیه گفته بود که سفر هوکشتاین آخرین فرصت قبل از انتخابات آمریکا برای دستیابی به راه‌حل برای جنگ در لبنان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها