ایران برای جنگ و صلح آماده است
وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس خبری با همتای عراقی:

ایران برای جنگ و صلح آماده است

وزیر امور خارجه اعلام کرد؛

به روسیه موشک بالستیک نداده‌ایم

عباس عراقچی،وزیر امور خارجه امروز با بیان اینکه ما موشک‌های بالستیک به روسیه نداده‌ایم، گفت اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.
کد خبر: ۱۴۷۶۸۸۵

به روسیه موشک بالستیک نداده‌ایم

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از فارس، سیدعباس عراقچی وزیر خارجه امروز (یکشنبه) ۲۲مهر در پی ادعا‌های بی اساس اروپا درباره ایران که این روز‌ها دوباره مطرح شده است، با اشاره به دیدارش با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونش در نیویورک و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در ملاقات با جوزپ بورل و انریکه مورا در نیویورک، موارد زیر را بیان کردم. اینکه همکاری‌های نظامی ایران و روسیه جدید نیست و سابقه‌ای دارد که به قبل از بحران اوکراین برمی‌گردد.

وی افزود: به بورل گفتم که برخی اروپایی‌ها به رژیم اسرائیل انواع سلاح‌های پیشرفته را ارائه داده و مشتاقانه در عملیات نظامی علیه ایران شرکت کردند.

وزیر خارجه افزود: به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآور شدم که سیاست فشار حداکثری ایالات متحده همچنان برقرار است و بنگاه‌های اقتصادی در اروپا به طور کامل از دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا پیروی می‌کند.
عراقچی همچنین گفت که به وضوح و دوباره بر آنچه گفته‌ام تأکید می‌کنم که «ما موشک‌های بالستیک به روسیه ارائه نداده‌ایم.»

وی تصریح کرد: اگر اروپا نیاز به بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی اسرائیل دارد، بهتر است داستان دیگری پیدا کند.

مقامات ایران پیش از این هم به صراحت اعلام کردند که ایرلن هیچ پهپاد و موشک بالستیک و سلاحی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار نداده است.

چندی قبل نیز ادعا‌هایی بی‌اساس از سوی اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر ارسال موشک بالستیک توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مطرح شد که به صراحت از سوی مقامات ایرانی رد شد و سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه با بیان اینکه یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند، تصریح کرد: ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. 

چندی قبل نیز بیانیه‌ای از سوی بورل صادر شد که واکنش ایران را به همراه داشت و ناصر کنعانی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در این باره تصریح کرد: هرگونه ادعایی مبنی بر فروش موشک‌های بالستیک به روسیه از سوی ایران از اساس کذب است.

متاسفانه برخی طرف‌های غربی اعتیاد به وضع تحریم دارند، مسیری که نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، که خود، بخشی از مشکل بوده و با پاسخ ایران روبرو خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها