هشدار تصاویر ناراحت کننده

قتل‌عام غیرنظامیان در روز روشن

کشتار غیرنظامیان نسخه صهیونیستی برای خروج از بن‌بست لبنان

جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان ادامه دارد و ارتش این رژیم با کشتار غیرنظامیان لبنانی در حملات هوایی،انتقام ناکامی‌ها درحمله زمینی به لبنان را می‌گیرد. بر اساس گزارش‌ها طی حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی به این کشور،تاکنون حدود۲۲۰۰نفر شهید و بیش از۱۰هزارنفردیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۷۶۷۵۳
 
دریکی ازآخرین حملات ارتش رژیم‌صهیونیستی که به مرکز بیروت صورت‌گرفت ساختمانی دربین منطقه رأس‌النبع والنویری هدف حمله قرار گرفت که به تخریب کامل این ساختمان چندطبقه وشهادت ۲۲نفروزخمی‌شدن ۱۱۷نفر دیگرمنجر شد.صهیونیست‌ها مدعی بودند این حمله با هدف ترور وفیق صفا، مسئول کمیته ارتباطات و هماهنگی حزب‌ا...انجام شده است اما یک منبع مطلع در مقاومت لبنان به الجزیره گفت در بمباران هوایی رژیم‌صهیونیستی آسیبی به وفیق صفا نرسیده است.
نیروهای ارتش اسرائیل در حملات خود همچنین بیمارستان صحرایی هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی سوریه و لبنان را هدف قرار دادند؛ اقدامی که با واکنش کشورمان همراه شد و اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، این حمله را مصداق جنایت جنگی توصیف و به‌شدت محکوم کرد و خواستار واکنش صریح نهادهای ذی‌صلاح بین‌المللی شد. صهیونیست‌ها همچنین مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مرز لبنان را نیز هدف قرار دادند که در این حمله دو‌نیروی یونیفل در یکی از مقرها دچار جراحت شدند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به این حمله در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «خط دیگری در لبنان به‌طور خطرناکی شکسته شد؛ ارتش اسرائیل نیروهای حافط صلح سازمان‌ملل را که مواضع‌شان کاملا مشخص است گلوله‌باران کرد.» وی افزود: ما این اقدام غیرقابل‌ قبول را که هیچ توجیهی ندارد محکوم می‌کنیم. آمریکا نیز از این حمله ابراز نگرانی کرد. 
   
ضربات مرگبار حزب‌ا... به رژیم صهیونیستی
نیروهای حزب‌ا...لبنان در روزهای گذشته، مسیر ورود زمینی ارتش اسرائیل به لبنان را سد و ضربات شدیدی را به نیروهای اشغالگر صهیونیستی وارد کرده‌اند. همچنین حملات موشکی حزب‌ا...به سرزمین‌های اشغالی درروزهای گذشته افزایش یافته و خسارات زیادی به صهیونیست‌ها وارد شده‌است.  آژیرهای هشدار درمناطق گسترده‌ای از شمال ومرکز فلسطین اشغالی در منطقه عکا و کریات شمونه به صدا درآمد و برخی رسانه‌های عربی نیز با اشاره به شلیک حداقل ۳۰موشک و راکت به سمت منطقه حیفا، از اصابت موشک به عکا و کریوت خبر دادند. شبکه الجزیره‌ هم گزارش دادکه در پی اصابت موشک به کارخانه‌ای در کریات بیالیک در خلیج حیفا، آسیب عمده‌ای به آن وارد شد. حزب‌ا... لبنان از صبح پنجشنبه همزمان با موشکباران شدید شمال فلسطین اشغالی، در درگیری شدید با نظامیان اسرائیلی در رأس‌الناقوره و میس‌الجبل، تلفات سنگینی به آنها وارد کرد.
بر اساس بیانیه‌های حزب‌ا... لبنان، رزمندگان مقاومت در روز پنجشنبه دست‌کم پنج تانک مرکاوای ارتش اشغالگر را منهدم کردند و سرنشینان این تانک‌ها کشته و زخمی شدند. شبکه المیادین لبنان نیز تصاویر به‌آتش‌‌کشیده‌شدن این تانک‌ها را به‌صورت زنده منتشر و اعلام کرد که بار دیگر وعده سیدحسن نصرا...، دبیرکل شهید حزب‌ا... لبنان محقق شد. وی خطاب به صهیونیست‌ها گفته بود که اگر تانک‌های رژیم‌صهیونیستی وارد لبنان شوند، در پخش زنده تلویزیونی هدف قرار می‌گیرند و شاهد به ‌آتش‌کشیده‌شدن آنها خواهید بود. خبرنگار این شبکه نیز گزارش داد، نیروی اسرائیلی مورد هدف مقاومت در نزدیکی رأس‌الناقوره متشکل از حدود ۶۰ سرباز و پنج تانک مرکاوا به‌اضافه جنگ‌افزارهای دیگر بود. خبرنگار المیادین افزود که هنوز نظامیان اشغالگر نتوانسته‌اند زخمی‌های خود را از محل درگیری خارج کنند و همچنان در رأس‌الناقوره هدف قرار می‌گیرند. در همین راستا، رئیس‌ دفتر شبکه المیادین گفت که رژیم‌صهیونیستی به‌شدت اخبار مربوط به درگیری امروز در رأس‌الناقوره را سانسور و از افشای جزئیات تلفات وارده خودداری می‌کند. همزمان با این نبرد در محور رأس‌الناقوره، رزمندگان حزب‌ا... محل استقرار نظامیان اسرائیلی در کفرجلعادی را موشکباران کردند. از سوی دیگرارتش اشغالگر درسایه سانسور خبری شدید، مدعی شد که از آغاز عملیات زمینی در جنوب لبنان، ۱۲نظامی خود را ازدست ‌داده،درحالی‌که منابع میدانی،شمار کشته‌های اسرائیلی را بسیار بیشترازاین تعداد اعلام می‌کنند. رسانه‌های اسرائیلی نیز ادعا کردند که طی ۲۴ ساعت اخیر، ۲۰ نظامی اسرائیلی درمرز لبنان زخمی شده‌اند و آژیرهای هشدار به‌صورت ممتد در شمال فلسطین اشغالی به‌صدا درمی‌آید که حاکی از تشدید حملات راکتی و موشکی حزب‌ا...به این منطقه است.

بن‌بست حمله زمینی به لبنان
درهمین حال رسانه‌های اسرائیلی از تداوم ناکامی‌ کماندوهای اسرائیلی در نفوذ زمینی به لبنان و افزایش چندبرابری شلیک موشک‌ها و راکت‌های حزب‌ا... به اراضی اشغالی ابراز نگرانی می‌کنند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که با شروع نفوذ از مرزهای شمالی به لبنان، حزب‌ا... میزان شلیک راکت‌ها را افزایش داده است. تنها در ساعات گذشته خسارات زیادی به شهرک‌های مرزی در شمال فلسطین اشغالی وارد شده و گزارش اصابت مستقیم راکت و موشک به دست‌کم ۱۰۳‌ساختمان و واردآمدن خسارت مالی گزارش شده است. این روزنامه نوشت که از آغاز تشدید تنش در جبهه شمالی، ۱۶۴۵ مورد اصابت مستقیم راکت به ساختمان‌ها در خط مقدم شهرک‌های شمالی در مرز لبنان ثبت شده است. 
از سوی دیگر تحلیلگر نظامی درروزنامه اسرائیل هیوم یوآو لیمور تصریح کرد که «سرمستی بیش‌از‌حد در سطح سیاسی اسرائیل» در نتیجه ضربات وارده به حزب‌ا...، آنها را بر آن داشت که گمان کنند این سازمان شکست خورده است و این البته اشتباه است. درست است که ضربات شدیدی به حزب‌ا... وارد شده اما شکست نخورده است. روزنامه عبری معاریو نیز نوشت که نیروی هوایی رژیم‌صهیونیستی می‌گوید که انتقال مجروحان در جبهه شمالی پیچیده‌تر از غزه است، به‌دلیل جغرافیای زمین و تهدیدات و واقعیت نزدیک‌بودن مانور زمینی در لبنان به «حصار اسرائیل»؛  لذا روند انتقال مجروحان به این شکل است که نیروهای امدادی به محل اعزام و مجروحان به پایگاه‌های هوایی واقع در فلسطین اشغالی منتقل می‌شوند. رژیم‌صهیونیستی پس از ترور دبیرکل حزب‌ا... لبنان، سیدحسن نصرا... در ضاحیه بیروت، به امید آن‌که این ترور ساختار این جنبش مقاومت را به‌هم‌بریزد، حمله زمینی به لبنان را کلید زدند و کماندوهای خود را برای نفوذ به خاک لبنان فراخواندند. اما روزهاست که نیروها در محورهای مختلف در تله‌ نیروهای مقاومت می‌افتند و تلفات‌می‌دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها