خداحافظ ماتادور

بعضی خبرهای بد و ناگوار هستند که می‌دانیم اتفاق افتادن آن حتمی است، اما دوست داریم دائما عقب بیافتد تا با تلخی آن رو‌به‌رو نشویم. آنهایی که دنیای تنیس را دنبال می‌کنند وازمیان سه اسطوره قرن جدید(فدرر، نادال و جوکوویچ )، طرفدار رافائل نادال هستند این وضعیت را به خوبی درک می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۷۶۷۰۹
نویسنده محسن خلیلی - گروه ورزش
 
ازحدود دو سال پیش که اسطوره اسپانیایی تنیس از ناحیه لگن دچار مصدومیت شد وحضورش در هر کدام از مسابقات به اما و اگر کشیده شد،طرفدارانش می‌دانستند بایددیر یا زود خبراعلام بازنشستگی او را بشنوند.این انتظار تلخ برای دوستداران دنیای تنیس عصر روز پنجشنبه به پایان رسید و پادشاه زمین‌های خاک رس اعلام کرد در پایان فصل جاری، از دنیای ورزش خداحافظی خواهد کرد. او در پیام خداحافظی خود این طور نوشت: «می‌خواهم به شما خبر بازنشستگی خود را اطلاع بدهم…واقعیت این است که سال‌های دشواری را سپری کرده‌ام. مخصوصا دو سال اخیر که نمی‌توانستم بدون محدودیت بازی کنم. تصمیم سختی بود و برای گرفتن آن به مدتی زمان نیاز داشتم‌. در این دنیا هر شروعی یک پایانی دارد و فکر می‌کنم وقتش رسیده است که به دوران حرفه‌ای خود پایان دهم».  ایستگاه پایانی نادال، مسابقات جام دیویس است که ماه آینده میلادی در شهر مالاگا اسپانیا برگزار خواهد شد. البته قبل از آن، ماتادور در مسابقات نمایشی «شش پادشاه»عربستان نیز شرکت خواهد کرد. با کنار رفتن نادال حالا فقط نواک جوکوویچ از جمع بزرگان تنیس موسوم به «بیگ ۳» باقی مانده و دیگر شاهد رقابتی میان این فوق‌ستاره‌های تکرارنشدنی نخواهیم بود. این سه بازیکن باسبک‌های متفاوت وتوانایی‌های منحصربه فردخودسال‌هادربالاترین سطح تنیس به رقابت پرداختند وبیش از ۶۰گرنداسلم را میان خود تقسیم کردند.فدرر با تکنیک و ضربات چشم‌نواز، نادال با قدرت و استقامت بی‌نظیر و جوکوویچ با بازی بدون نقص وذهنیت قوی،هر کدام به نمادی در این ورزش تبدیل شدند و از دل رقابت‌ این سه نفر نه‌ تنها رکوردهای جدیدی در تنیس ثبت شد، بلکه محبوبیت این رشته نیز به طرز چشم‌گیری افزایش یافت. حالا اما دیگر به پایان این سفر اساطیری نزدیک می‌شویم و گرچه نواک جوکوویچ هنوز میدان را ترک نکرده اما باید پذیرفت که او نیز در انتهای مسیر خود است. 
     
واکنش‌هایی از جنس احترام و شکوه 
همان‌طور که انتظار می‌رفت، راجر فدرر ونواک جوکوویچ زودتر ازبقیه به خبراعلام بازنشستگی نادال واکنش نشان دادند؛ واکنشی در قد و قواره اسطوره‌ها برای احترام به یک اسطوره دیگر. استاد سوئیسی در پیام خود نوشت: «چه کارنامه‌ای رافا! همیشه امیدوار بودم که این روز هرگز فرا نرسد… ازتو برای تمام خاطرات فراموش‌نشدنی و همه دستاوردهای باورنکردنی که در ورزش مورد علاقه‌مان کسب کردی، سپاسگزارم.»نواک جوکوویچ هم درپیامی ضمن تمجید ازرقیب اسپانیایی خود نوشت: «رافا یک یادداشت برای بیان احترام من نسبت به تو و آنچه برای ورزش ما انجام داده‌ای، کافی نیست. تو الهام‌بخش میلیون‌ها کودک برای شروع تنیس در دنیا بوده‌ای و فکر می‌کنم این احتمالا بزرگ‌ترین دستاوردی باشد که هر کسی می‌تواند آرزو کند.» جوکوویچ همچنین اعلام کرد که در مراسم خداحافظی نادال در مالاگا حاضر خواهد بود.  این پیام‌ها تنها محدود به ستاره‌ها و اسطوره‌های تنیس نبود. کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال در واکنش به بازنشستگی نادال در پیامی نوشت: «رافا، چه دوران حرفه‌ای شگفت‌انگیزی داشتی. افتخار من است که نظاره‌گر مسیر حرفه‌ای تو بودم و می‌توانم تو را یک دوست بنامم. بابت دوران حرفه‌ای بی‌نظیرت بهت تبریک می‌گویم.ازبازنشستگی لذت ببر».لیونل مسی اسطوره آرژانتینی فوتبال نیز دریک پیام کوتاه ویدئویی به نادال ادای احترام کرد و گفت: «رافا تو به‌‌ دلیل سخت‌کوشی و پشتکار و حضور بلندمدت در بالاترین سطح تنیس برای همه الگو هستی و من می‌خواستم سلام گرمم را به تو برسانم». 

نادال در یک نگاه 

۲۲
قهرمانی در گرند اسلم‌‌ها 

۳۶
قهرمانی در مسابقات مسترز هزار امتیازی 

۲
طلای المپیک انفرادی و دو نفره برای اسپانیا 

۴
قهرمانی در جام دیویس همراه با تیم اسپانیا 

۲۰۹
هفته حضور در جایگاه نخست رده‌بندی تنیسورها  
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها