تعداد زیادی از نیروهای ارتش رژیم‌صهیونیستی در روزهای اخیر در درگیری با حزب‌ا... لبنان کشته شده‌اند

اسرائیل؛ اسیر برتری اطلاعاتی حزب‌ا...

اگرچه اسرائیل همچنان از طریق حملات هوایی به جنایات خود در جنوب لبنان ادامه داده اما تلفات شدید اشغالگران طی روزهای گذشته در مرز لبنان نشان می‌دهد که حزب‌ا... به لحاظ اطلاعاتی در این منطقه دست برتر را دارد. حزب‌ا... لبنان در روزهای گذشته ضربات سهمگینی بر پیکره ارتش اشغالگر اسرائیل در نقاط مرزی وارد کرده، تا جایی‌که ارتش اسرائیل به بخشی از تلفات خود اذعان کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۷۱۹
 
رزمندگان حزب‌ا... در منطقه مرزی «العدیسه» جلوی نفوذ ۲۰ کماندوی ارتش اسرائیل را گرفته و آنها را تارومار کردند. به اذعان منابع اسرائیلی در این کمین چهار نظامی کشته و باقی زخمی شده‌اند. پس از آن چهار بالگرد ارتش اشغالگر برای انتقال کشته‌ها و زخمی‌ها عازم منطقه درگیری شدند. پس از آن مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد، سه تانک اسرائیلی هنگام پیشروی به سمت منطقه مارون‌الرأس در جنوب لبنان توسط نیروهای مقاومت منهدم شده‌اند. شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود گزارش داد در این حمله هر سه تانک و سرنشینان آنها در آتش سوختند. دیروز نیز نیروهای حزب‌ا... دو بمب در مسیر دسته‌ای از نیروهای پیاده دشمن منفجر کردند که تلاش داشتند به سمت شهرک مارون‌الرأس رخنه کنند؛ سپس برخی منابع خبری از کشته شدن چهار نظامی صهیونیست و زخمی شدن ۱۵ نظامی دیگر در دو حادثه جداگانه در مرز لبنان خبر دادند. در این میان برخی رسانه‌های غیررسمی اسرائیلی با اذعان به درگیری نظامیان اسرائیلی با رزمندگان حزب‌ا... در جنوب لبنان، به کشته شدن دست‌کم ۱۴ نظامی خود اعتراف کرده‌اند. اما نکته قابل توجه در این عملیات‌های موفق، به «کوری اطلاعاتی» ارتش اسرائیل در مرز لبنان باز‌می‌گردد که به‌طور جدی می‌توان گفت این کوری اطلاعاتی حاصل حملات یک سال گذشته حزب‌ا... به مراکز جاسوسی و مخابراتی اسرائیل در نزدیکی مرز لبنان است. در این راستا، سرتیپ الیاس حنا، کارشناس نظامی لبنانی به الجزیره گفت: «کمینی که نیروهای اسرائیلی روز پنجشنبه هنگام تلاش برای نفوذ به مارون‌الرأس در جنوب لبنان گرفتار آن شدند، نشان‌دهنده کوری اطلاعاتی اسرائیل در این عملیات است.» او افزود: «ورود تیپ گولانی، لشکر هفتم و یگان نخبه ایگوس به مارون‌الرأس نشان می‌دهد که اسرائیل به‌دنبال اطلاعاتی در مورد سیستم فرماندهی و کنترل و محل استقرار نیروهای حزب‌ا... است. واضح است که اسرائیل نمی‌تواند بدون کسب حداقل اطلاعات، نیروهای خود را در منطقه‌ای به خطر بیندازد.»
 
مقابله با نفوذ نظامیان اسرائیلی
سرتیپ حنا در مورد تلاش‌های نیروهای اشغالگر برای نفوذ به مناطق مشخصی در مرز لبنان، گفت:«این تحرکات نشان‌دهنده تلاش اسرائیل برای تسلط بر ارتفاعات است تا بتواند لبنان را تحت‌نظر داشته باشد و از نظارت حزب‌ا... بر شمال اسرائیل جلوگیری کند.» وی افزود: «شرایط میدانی و جغرافیایی، نفوذهای محدودی در مکان‌های مشخص را ضروری می‌کند. جنگ امروز به‌طور کامل با جنگ ۲۰۰۶ متفاوت است، زیرا جنگجویان حزب‌ا... طی یک سال گذشته به‌طور خاص برای دفع این نفوذها تمرین و خود را آماده کرده‌اند.»
 
هلاکت ۱۷ صهیونیست در روز پنجشنبه
در همین حال اتاق عملیات حزب‌ا... به نقل از منابع میدانی و امنیتی مؤثق خود خبر داد که در جریان درگیری‌های روز پنجشنبه، ۱۷ سرباز و افسر اسرائیلی به هلاکت رسیده‌اند. حزب‌ا... خبر داد که در راستای حمایت از مردم غزه و مردم لبنان پایگاه «سخنین» واقع در خلیج «عکا» را هدف حملات موشکی قرار داده است. این پایگاه محل ساخت تجهیزات نظامی به‌شمار می‌رود. مقاومت لبنان در بیانیه دیگری تاکید کرد که محل تجمع نظامیان اسرائیلی را در شهرک صهیونیست‌نشین کفر گلعادی هدف حملات موشکی قرار داده است. حزب‌ا... همچنین گفت که شهرک اسرائیلی «المطله» را با ۱۰۰ راکت کاتیوشا و شش موشک فلق هدف قرار داده است.مقاومت لبنان در حمله بعدی، شهر اشغالی «صفد» را موشک‌باران کرده است؛ کما این‌که حزب‌ا... محل تجمع نظامیان صهیونیستی در شهرک «آویویم» را هدف قرار داد که به اصابت مستقیم آن منجر شد.شبکه خبری الجزیره بعدازظهر پنجشنبه به نقل از رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی از یک «حادثه خطرناک و غیرعادی» برای نظامیان صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.  این رسانه‌ها با اشاره به این‌که بالگردهای اسرائیلی به سمت مناطق درگیری در مرزهای لبنان اعزام شدند، خبر دادند: این بالگردها حامل سربازان کشته و زخمی هستند که پس از یک حادثه امنیتی بسیار دشوار در منطقه شمالی به این وضعیت دچار شده‌اند. این رسانه‌ها خبر دادند که حادثه مذکور مرتبط با یگان گولانی است‌؛ گولانی یک تیپ ویژه پیاده بوده که وابسته به لشکر ۳۶ ارتش رژیم‌صهیونیستی و فرماندهی شمالی ارتش این رژیم است. گولانی تنها تیپی است که از زمان تأسیس رژیم‌صهیونیستی تشکیل شده و همچنان به عملیات و فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد. این تیپ در روند تأسیس رژیم‌صهیونیستی موسوم به نکبت در سال ۱۹۴۸ حضور داشته و جنایت‌های بسیار زیادی در آن مرتکب شده است.  همچنین گولانی در تمامی جنگ‌های نظامی رژیم‌صهیونیستی ضد کشورهای عربی و فلسطینیان نیز حاضر بوده است. یک منبع امنیتی لبنانی نیز به الجزیره گفت که امروز سومین بسته انفجاری در میان نیروهای تیپ گولانی در شهرک «مارون الرأس» واقع در جنوب لبنان منفجر شده است.
 
حملات راکتی حزب‌ا...
در همین حال پلیس رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که حملات راکتی دیروز حزب‌ا... به شمال اراضی اشغالی، خسارات سنگینی برجا گذاشته است. طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی، جنبش حزب‌ا... لبنان طی ساعات صبح جمعه، ۸۵ موشک به سمت شهرک اسرائیلی المطله و کریات شمونا شلیک کرده است. براساس گزارش سی‌ان‌ان، مقامات پلیس اسرائیل گفته‌اند که گزارش‌هایی در مورد چند منطقه تحت‌تأثیر شلیک راکت در سراسر کریات شمونا و الجلیل السفلی دریافت کرده‌اند.  پلیس اسرائیل این خسارات را سنگین ارزیابی کرده است. شبکه ۱۳ اسرائیل خبر داده که ارتش این رژیم از شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق الجلیل‌الاعلی، الجلیل‌السفلی و ارتفاعات جولان اشغالی خواسته که تا اطلاع ثانوی از «اماکن امن» خارج نشوند. رسانه‌های رژیم‌صهیونیستی صبح دیروز همچنین از فعال‌شدن آژیرهای هشدار در مناطق گسترده‌ای از شمال حیفا خبر دادند. دقایقی بعد جنبش مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای، عملیات موشکی علیه مواضع صهیونیست‌ها در مناطق شمالی حیفا را تایید کرد. شبکه المنار به نقل از این بیانیه گزارش داد: «مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها در دفاع از لبنان و مردم آن و همچنین در پاسخ به اشغال وحشیانه شهرها، روستاها و غیرنظامیان توسط اسرائیل در ساعت ۰۷:۰۰ صبح روز جمعه [منطقه] الکریوت در شمال حیفا را موشک‌باران کردند.» ارتش رژیم اشغالگر قدس نیز درباره این عملیات گفت که بیش از ۲۰ موشک و راکت از جنوب لبنان به سمت حیفا و الجلیل‌الاعلی شلیک شدند.

تلاش برای ترور «هاشم صفی‌الدین»
از سوی دیگر رژیم‌صهیونیستی حمله‌ای به ضاحیه بیروت انجام داده که به گزارش خبرگزاری رویترز از حملات جمعه ششم مهر که به شهادت سید‌حسن نصرا... منجر شد، بزرگ‌تر بوده است. به گزارش شبکه خبری اسکای‌نیوز، محلی که توسط رژیم اسرائیل بمباران شده، فاصله کمی با فرودگاه بیروت دارد. شبکه ۱۴ اسرائیل مدعی شده هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... هدف حمله رژیم‌صهیونیستی در ضاحیه بیروت است. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌ا... گزارش داد، رژیم اسرائیل ۱۱ حمله متوالی در ضاحیه بیروت انجام داده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها