معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان مطرح کرد:

کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، فرصتی برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها

معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، فرصتی برای تبادل تجربیات شهرداری‌هاست
کد خبر: ۱۴۷۵۶۱۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ سعید ابراهیمی در چهل‌وششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور که صبح روز 11 مهرماه در اصفهان برگزار شد، گفت: نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی توانسته است طی بیش از ده سال جایگاه خود را در مجموعه شهرداری‌های کشور پیدا کرده و فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها با یکدیگر باشد.

وی تاکید کرد: تلاش شده تا موضوعات مهمی مانند سرمایه انسانی، فناوری و‌ نوآوری، تشکیلات و ساختار شهرداری‌ها و قانون شفافیت در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با برخورداری از  قدمتی طولانی در زمینه مدیریت شهر، صاحب تجربیات ارزشمند و موفقی است، خاطرنشان کرد: شهرداری در دوره ششم توانسته است با تدوین برنامه اصفهان ۱۴۱۰، اهداف متعددی را در زمینه‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دهد.

حوزه برنامه‌ریزی و‌ سرمایه انسانی، مرجع تصمیم‌گیری برای سایر بخش‌های شهرداری‌ها

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: حوزه برنامه‌ریزی و‌ سرمایه انسانی به‌مثابه کانون فکر، پیش‌بینی و نشان دادن مسیر راه و‌ منبع و‌ مرجع تصمیم‌گیری برای بخش‌های مختلف شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: امروزه به دلیل سرمایه‌ای که در اختیار شهرداری‌ها وجود دارد، از این نهاد انتظار می‌رود منبع و‌ مرجعی برای سایر نهادها باشد که این امر بدون استفاده از تجربیات موفق سایر بخش‌ها محقق نمی‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری اصفهان تلاش کرده تا مسیر مشارکت شهروندان در روند اداره شهر را هموار کند و با قرار دادن دو‌ مولفه داده‌محوری و‌ مشارکت‌محوری در دستور کار خود، از ظرفیت مشارکت شهروندی بهره‌مند شود.

عدم ارائه تعریف مشخص از شهر مطلوب، از معضلات حوزه برنامه‌ریزی شهری

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: شهرداری اصفهان از اوایل دهه هشتاد در حوزه برنامه‌ریزی فعال بوده و اقدامات قابل‌توجهی را در این زمینه انجام داده است.

امیر سامع افزود: شناخت فضاهای پیرامونی شهرها به‌منظور کاهش مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، مهاجرت‌های بی‌رویه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز از ملزومات برنامه‌ریزی شهری است.

وی خاطرنشان کرد: عدم ارائه تعریف مشخص از شهر مطلوب و‌ تعیین قواعدی برای آن، چالش مهم دیگر در زمینه برنامه‌ریزی شهری است که مشکلاتی را در مسیر راه شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین*/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها