خاطرات کاغذی

ماشین‌ها

«مک‌کوئین»، ماشین مسابقه تازه‌کاری که برای برنده‌شدن حاضر بود، اخلاقیات را زیر پا بگذارد. یک روز پس از چند برد متمادی رقیبش، عصبانی شده و تصمیم گرفت تلافی کند، اما در یک جابه‌جایی، به طور غافلگیرکننده‌ای وارد یک شهر قدیمی شد.
کد خبر: ۱۴۷۴۲۱۷
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

به‌دلیل سرعت بالا، گروهبان آن منطقه وی را دستگیر کرد و رئیس دادگاه برای مجازات مک‌کوئین دستور داد جاده اصلی را تعمیر کند. مک‌کوئین سعی کرد توضیح دهد که اشتباهی به این شهر وارد شده و باید برای مسابقه آماده شود، اما به‌دلیل عدم دسترسی ساکنان به وسایل ارتباطی، حرفش را باور نکردند. او متوجه شد که زمانی آنجا شهری شلوغ و پر رفت‌وآمد بوده، اما بعد از ساخت بزرگراه جدید به‌تدریج شهر فراموش شده‌است. مک‌کوئین به‌تدریج به شهر و مردمانش عادت کرد و بعد از این‌که موفق شد اعتمادشان را جلب کند، دکتر هادسن که زمانی ماشین مسابقه بوده او را برای مسابقات کاپ پیستون آماده کرد و تجربیات خودش را به وی آموزش داد. بالاخره مک‌کوئین راهی مسابقه شد در حالی که به لحاظ اخلاقی به ماشین دیگری تبدیل شده بود، اما رقبایش برای حذف او به هر حیله‌ای متوسل می‌شدند و...

«ماشین‌ها» (با عنوان انگلیسی: Cars) محصول ۲۰۰۶ والت دیزنی به نویسندگی و کارگردانی جان لستر در استودیوی پویانمایی پیکسار تولید شد. در همان سال برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن و برنده جایزه آنی و گلدن گلوب بهترین پویانمایی شد. قسمت‌های جدید آن با عنوان ماشین‌ها ۲و۳ طی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ تولید شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها