قرار احیای کتابخانه کانون فرهنگی هنری فخر مسجد مولاوردیخان قزوین

‎در نشستی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و مدیر کانون فخر قزوین در خصوص راهکارهای احیای کتابخانه کانون فرهنگی هنری فخر مسجد مولاوردیخان قزوین بحث و تبادل نظر شد.
‎در نشستی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و مدیر کانون فخر قزوین در خصوص راهکارهای احیای کتابخانه کانون فرهنگی هنری فخر مسجد مولاوردیخان قزوین بحث و تبادل نظر شد.
کد خبر: ۱۴۷۳۶۹۴

جام‌جم؛ فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در نشست احیای کتابخانه کانون فخر مسجد مولاوردیخان قزوین که در محل این کتابخانه برگزار شد، بیان کرد: کتابخانه مولاوردیخان زمانی کتابخانه فعالی بود، امروز هم این فصا قابل احیا است و می شود دوباره شور و نشاط را به این مکان بازگرداند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به استفاده از ظرفیت نهادی شدن کتابخانه های مساجد ادامه داد: اگر کتابخانه ای زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی استان فعالیت کند، مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه سیستماتیک شده و از امکان استفاده رایگان از پایگاه های علمی بهره مند خواهد شد و نیروی انسانی و تجهیزات آن هم توسط نهاد کتابخانه ها تأمین می شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه دبیرسیاقی در شهر محمدیه و کتابخانه باقرالعلوم در روستای عصمت آباد بوئین زهرا، کتابخانه هایی هستند که زیر نظر نهاد کتابخانه‌ها و در مسجد فعالیت دارند.

محمدبیگی با تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای ترویج فرهنگ کتابخوانی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه در مسجد، سبب شده هر دو فضا از برکات هم بهره مند شوند و در خصوص کتابخانه مولاوردیخان هم ما می توانیم این فضا را مجدد راه اندازی کرده، تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی از این مجموعه استفاده کنند.

در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: فعالیت کتابخانه در دل مسجد یک اتفاق خوبی است که در برخی مساجد استان شاهد آن هستیم. 

حجت الاسلام سید رئوف تقوی افزود: با دایر شدن کتابخانه در مسجد، هم ما و هم نهاد کتابخانه های عمومی می تواند خدماتی را ارائه دهد و کلاس های آموزشی را برای خانواده ها داشته باشیم.

محمود مولاوردیخانی مدیر کانون فرهنگی هنری فخر مسجد مولاوردیخان قزوین هم در این نشست یادآور شد: ما آمادگی داریم تا این کتابخانه راه اندازی شود و با فعال شدن کتابخانه و قرائت خانه، عموم مردم از این فضا بهره ببرند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها