رتبه بندی یکی از مهمترین اسناد آموزش و پرورش است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجلاسیه آموزش و پرورش قطب پنج کشور :

رتبه بندی یکی از مهمترین اسناد آموزش و پرورش است

‎توسعه عدالت آموزشی

‎ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: راهبردهای نظام آموزش و پرورش حاکمیت گفتمان تعلیم و تربیت و انتقال سبک زندگی به دانش آموزان، کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی و افزایش مهارت و رضایتمندی خانواده ها و دانش آموزان است.
‎ مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: راهبردهای نظام آموزش و پرورش حاکمیت گفتمان تعلیم و تربیت و انتقال سبک زندگی به دانش آموزان، کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی و افزایش مهارت و رضایتمندی خانواده ها و دانش آموزان است.
کد خبر: ۱۴۷۳۶۶۹

جام‌جم؛ همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ مهر، مقاومت و نماز در مدارس استان قزوین، سال تحصیلی جدید آغاز شد.

مراسم سال تحصیلی جدید روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدبر نژاد مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان، ملکی پور فرماندار، صباغی شهردار، اعضای شورای شهر، مدیران دستگاههای اجرایی در دبیرستان دخترانه هیئت امنایی فاطمیه هلال احمر قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۴۶ هزار دانش آموز و ۱۷ هزار معلم در ۱۴۶۰ مدرسه تحصیل خود را آغاز کردند. 

وی بیان کرد: در روزهای گذشته جشن غنچه ها در ۲۶ شهریور، جشن شکوفه ها در ۲۷ شهریور و جوانه ها در ۲۸ شهریور برگزار شد و امروز زنگ مقاومت نواخته شد. 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: ایجاد امنیت روانی برای خانواده ها از دیگر راهبردهاست و ما اعتقاد داریم شما خانواده ها آموزش و پرورش را خانواده دوم خود می دانید و معلمان ما هم مانند فرزندان خود با دانش آموزان رفتار می کنند. 

وی به موفقیت های دانش آموزان هم اشاره کرد و افزود: درسال گذشته حدود ۵۶۵ نفر رتبه زیر هزار کنکور و  ۲۲۱ نفر زیر رتبه ۵۰۰ و ۲۲ نفر رتبه دو رقمی کسب کردند. 

سیاهکالی مرادی یادآورشد: همچنین آریا فاتح کردی مدال طلای المپیاد نجوم و فیزیک را کسب کرد و خانم آتشگر رتبه پنجم گروه هنر و علی فتحی رتبه هفتم ریاضی را کسب کردند و افتخار آفرین شدند.

این مدیر به توسعه فعالیت های آموزشی اشاره کرد و گفت: در عرصه های قرآنی و ورزشی هم اقدامات خوبی شد و ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نوسازی و ۲۶ میلیارد تومان برای تجهیز هزینه کردیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: امسال ۱۴ هزار قلم کالای ورزشی با اختصاص ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شد و مدارس و هنرستانها را تجهیز کردیم و ۸۰ چمن مصنوعی در مدارس افتتاح و سرانه ورزشی دو برابر شد‌. 

سیاهکالی مرادی اظهارداشت: تلاش کردیم تا شرایط را به گونه ای مهیا کنیم تا دانش آموزان با آسایش بهتری در مدارس درس بخوانند لذا تاکید داریم که درس و مشق را جدی بگیرید چون شما امید اینده کشور هستید. 

وی افزود: مطلع باشید که دانش آموزان نخبه ما فقط در مدارس خاص نبودند و در مدارس دولتی و معمولی درس خوانده اند که نشان می دهد در هر شرایطی که تلاش کنید و زحمت بکشید حتما موفق می شوید.

سیاهکالی مرادی تصریح کرد: در امور تربیتی مراقب خود باشید و به حجاب و عفاف توجه کنید و به سلامت خود اهمیت دهید تا موفق شوید. 

این مدیر گفت: متاسفانه دانش آموزان ما به لحاظ قامتی و در برخی بیماریها وضعیت خوبی نداریم و آمار بیماران دیابت بالاست و کم تحرکی زیاد است که باید آن را با ورزش جبران کنید. 

 

وی افزود: شعار امسال ما "برای ایران برای مدرسه است" که با برنامه ریزی انجام شده امیدو اریم به اهداف خود دست یابیم.

سیاهکالی مرادی یاد ۵۸ شهید معلم و ۲۷۶ شهید دانش آموز استان و ۴۰ هزار دانش آموز و معلم شهید کشور را گرامی داشت.

اجرای ورزش باستانی توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه زنگ مهر، مقاومت و نماز نواخته شد و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها