در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

آمریکایی‌ها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران چشم پوشی نکرده‌اند

 یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران چشم پوشی نکرده‌اند، گفت: چنانچه دولتمردان ایران از خودشان نسبت به آمریکا ذوق‌زدگی نشان دهند، چنین رویکردی به آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که یک ناترازی فکری در تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و این رویکرد قطعا در راستای منافع ملی کشور نیست.
 یک کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران چشم پوشی نکرده‌اند، گفت: چنانچه دولتمردان ایران از خودشان نسبت به آمریکا ذوق‌زدگی نشان دهند، چنین رویکردی به آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که یک ناترازی فکری در تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و این رویکرد قطعا در راستای منافع ملی کشور نیست.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، فواد ایزدی با اشاره به اینکه ما تجربه ده‌ها سال رابطه با آمریکا را نباید فراموش کنیم، یادآور شد: برای حدود ۴۵ سال تجربه انقلاب اسلامی در خصوص رابطه با آمریکا را داریم. علاوه بر این پیش از آن نیز تجربه دولت مرحوم آقای مصدق را پشت سر گذاشته‌ایم.

 

وی ادامه داد: به این ترتیب می‌توان گفت تجربه تقابل ایران و آ‌مریکا منحصر به جمهوری اسلامی نیست. علاوه بر این در این ده‌ها سال تجربه باید نکته‌ای را متوجه شده باشیم و آن این است که آمریکایی‌ها برادر ما نیستند.

 

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه آمریکا‌یی‌ها از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران چشم پوشی نکرده‌اند، توضیح داد: این در حالی است که یک برادر چنین کاری انجام نمی‌دهد و در بدترین شرایط ممکن است با برادر خود رقابت داشته باشد.

 

ایزدی با بیان اینکه دشمنی چندین ده‌ساله را نمی‌توان برادری محسوب کرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها کاری را که با ایران انجام داده‌اند با کمتر کشوری کرده‌اند. برای نمونه اولین جایی که آمریکایی‌ها در آن کودتا کردند، تهران بود. علاوه بر این در خصوص عمق تحریم‌ها نیز ایران رتبه یک را در دنیا را دارد. در واقع از این نظر کره شمالی نیز به اندازه کشورمان تحریم نشده است.

 

وی یادآور شد: در چنین شرایطی وقتی برخی دولتمردان ایران برای رابطه با آمریکا از خودشان شوق و ذوق نشان می‌دهند، طرف آمریکایی به این تحلیل می‌رسد که سیاست فشار آن‌ها جواب داده است و به دلیل سیاست فشار است که مقامات ایران علاقمند به گفتگو با آمریکا شده‌اند.

 

این کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد: این در حالی است که وقتی یک سیاست جواب می‌دهد، دیگر آن سیاست را تغییر نداده و این رویکرد را ادامه می‌دهند در واقع این تجربه ما با آمریکایی‌هاست.

 

ایزدی خاطرنشان کرد: اگر دولتمردان ایران از خودشان نسبت به آمریکا ذوق زدگی نشان دهند و از مجموعه‌ای که میدان‌دار نسل کشی در غزه به عنوان برادر یاد کند. چنین رویکردی به آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که یک ناترازی فکری در تعدادی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و این رویکرد قطعا در راستای منافع ملی کشور نیست.

 

وی درباره اهمیت اینکه غرب باید رفتار خود را براساس واقعیت‌های کشور ما تنظیم کند، نیز به جام جم آنلاین گفت: آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند که ایران از توانمندی نظامی برخوردار است. به همین دلیل زیاد به ایران حمله نظامی نکرده‌اند.

 

این کارشناس مسائل آمریکا یادآور شد: در واقع سیاستمداران آمریکا برخلاف برخی سیاستمداران داخلی ما در محاسبات‌شان معمولا بهتر عمل می‌کنند. به همین دلیل ناترازی موجود در برخی سیاستمداران ما در آن‌ها دیده نمی‌شود. به عبارت دیگر سیاستمداران آمریکایی براساس واقعیت‌ها عمل می‌کنند.

 

فواد ایزدی عنوان کرد: در نشست خبری اخیر رئیس جمهور نیز ایشان گفتند که اگر ایران موشک نداشته باشد مانند غزه بمبارانش می‌کنند، زیرا آن‌ها محدودیت اخلاقی ندارند.

 

وی درباره نقش اپوزیسیون برانداز یا لابی‌های صهیونیستی در سیاست‌های آمریکا نیز بیان کرد: کشور‌های غربی نیز اپوزیسیون را جدی نمی‌گیرند و از آن‌ها به عنوان ابزاری برای فشار به ایران استفاده می‌کنند.

 

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به اینکه اعضای اپوزیسیون خائن هستند، بیان کرد: غربی‌ها نیز از افراد خائن که به کشور خود پشت کرده‌اند، خوششان نمی‌آید. به همین دلیل اپوزیسیون در اذهان مردم دنیا جایگاه منفوری دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها