شهداب یزد با اقتدار صدرنشین شد
والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا

شهداب یزد با اقتدار صدرنشین شد

بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های مردان آسیا

فولاد سیرجان برای دومین بار بر بام آسیا ایستاد

تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست شهداب یزد به عنوان قهرمان بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های مردان آسیا معرفی شد.
تیم فولاد سیرجان ایرانیان با شکست شهداب یزد به عنوان قهرمان بیست‌وششمین دوره رقابت‌های والیبال باشگاه‌های مردان آسیا معرفی شد.
کد خبر: ۱۴۷۲۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین از فدراسیون والیبال، دیدار نهایی بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از ساعت ۱۷ امروز (یک‌شنبه ۲۵ شهریور) در سالن شهداب یزد آغاز و تیم‌های شهداب یزد و فولاد سیرجان ایرانیان به مصاف یکدیگر رفتند که فولاد سیرجان ایرانیان در این دیدار ۳ بر صفر با امتیاز‌های (۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۳) میزبان را شکست داد و قهرمان این رقابت‌ها شد.

در ست اول این دیدار حساس که بین دو تیم ایرانی حاضر در رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا بود هر دو تیم در امتیازگیری از یکدیگر پیشی گرفتند و جنگیدن بر سر جام قهرمانی این رقابت‌ها از همین ابتدای بازی محسوس بود. هر دو تیم در یک رقابت حساس و پا به پای کسب امتیاز کردند، اما شاگردان عطایی از شهداب یزد پیشی گرفتند و ۲۵ بر ۲۰ نتیجه این ست را گرفتند.

ست دوم با پیشتازی فولادی‌ها آغاز شد و ادامه داشت و با دفاع‌های خوبی که از جانب یاران عطایی انجام می‌شد تیم شهداب موفق نشد در امتیاز گیری موفق باشد و در نهایت سیرجان ۲۵ بر ۱۸ پیروز ست دوم شد. در این ست مسعود غلامی کاپیتان تیم شهداب یزد در دفاع از ناحیه پا مصدوم شد و علیرضا مصلح آبادی فراهانی به زمین بازی آمد.

ست سوم و حساس این دیدار دو تیم در مرحله فینال پایاپای هم امتیاز گرفتند و شهداب در مقطعی موفق شد از فولاد پیشی بگیرد، اما سیرجانی‌ها دوباره امتیاز را از شهداب گرفتند و در نهایت ۲۵ بر ۲۳ پیروز این ست و قهرمان این رقابت‌ها شدند.

موسی سلیم از عراق، و فهد محمد از قطر به ترتیب داوران اول و دوم دیدار فینال بودند.

بدین ترتیب فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان بیست‌وشمشین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا و شهداب یزد نایب قهرمان شد و همچنین تیم والیبال جاکارتا بهایانگ کارا پرِسیسی (اندونزی) در دیدار رده بنده با شکست نماینده قزاقستان مقام سوم مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

شهداب یزد میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۴ که در مرحله مقدماتی موفق به شکست اندونزی، قزاقستان و کویت شده بود، در مرحله نخست حذفی گاز الجنوب عراق را از پیش رو برداشت. شاگردان رحمان محمدی راد در مرحله نیمه‌نهایی پاولودار قزاقستان را شکست دادند تا پنجمین برد متوالی خود را به دست آورند و علاوه بر صعود به فینال، سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به دست آورند. شهداب یزد امسال سومین حضور خود در قهرمانی باشگاه‌های آسیا تجربه کرد.

فولاد سیرجان ایرانیان قهرمان لیگ برتر مردان ۱۴۰۲ ایران در مرحله مقدماتی سه حریف خود کم ایر، گاز الجنوب و الریان قطر را شکست داد و در مرحله نخست حذفی نماینده کویت را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. شاگردان بهروز عطایی در مرحله نیمه‌نهایی و در تنها جدال پنج سته این مسابقات تیم پرمهره جاکارتا از اندونزی را شکست دادند تا علاوه بر صعود به فینال، سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به دست آورند.

تعداد بازدید : 0

فولاد سیرجان ایرانیان در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۱ در تایلند به عنوان نماینده ایران شرکت کرد و بدون شکست به فینال راه یافت و در دیدار پایانی حریف خود العربی قطر را از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی به دست آورد و به جام باشگاه‌های والیبال جهان راه یافت.

تیم‌های والیبال شهداب و فولاد سیرجان در فینال لیگ برتر مردان سال ۱۴۰۲ حریف یکدیگر بودند که فولادی‌ها موفق به شکست نماینده یزد شدند و در این رقابت نیز این نتیجه تکرار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها