استاندار البرز:

دانشگاه‌های استان برای ارتقا و پیشرفت با وفاق و هم افزایی کنار یکدیگر باشند

نماینده عالی دولت در استان البرز از روسای دانشگاه‌های استان خواست تا برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید به زیباسازی، نظافت، تعویض لوازم فرسوده دانشگاه‌ها و... توجه ویژه‌ای را داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان البرز از روسای دانشگاه‌های استان خواست تا برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید به زیباسازی، نظافت، تعویض لوازم فرسوده دانشگاه‌ها و... توجه ویژه‌ای را داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۷۲۷۶۰

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی در نشست با روسای دانشگاه‌های استان که روز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳ در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت حضرت رسول (ص)، افزود: قدردان تلاش‌های روسا، هیات‌های علمی و اساتید دانشگاه‌های استان در سال گذشته تحصیلی هستیم و برای سال جدید نیز آرزوی توفیق روز افزون در مسیر علم اندوزی و علم آموزی برای مجموعه علمی و دانشگاهی استان داریم.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید در ارتباط تنگاتنگ با شهرک‌های صنعتی استان، دانشجویان را برای مهارت آموزی مهیا کنند.
عبداللهی گفت: اکنون با توجه به اینکه تمامی واحد‌های تولیدی و صنعتی به نیرو‌های متخصص و ماهر نیاز دارند، لزوم پیش بینی دوره‌های ویژه کارآموزی بیش از پیش حس می‌شود.
عبداللهی گفت: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فاقد هر گونه مهارتی برای رسیدن به اشتغال هستند چراکه مهارت‌های لازم را ندارند و به تبع آن اعتماد به نفس خود را نیز از دست می‌دهند.
وی افزود: طرح کارآموزی دانشجویان در واحد‌های تولیدی و صنعتی و محیط کار حقیقی باید به صورت ملی اجرایی شود و در این رابطه مکاتباتی را نیز داشته ایم.
عبداللهی گفت: اکنون تمامی شهرک‌های صنعتی استان به نیرو‌های ماهر و کارگری نیاز دارند، ولی بسیاری از جوانان به دلیل نداشتن مهارت، استقبالی نمی‌کنند.
وی افزود: مشاغل نوین و دیجیتال در دنیای امروز نیز بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته اند بنابراین باید در راستای آموزش آن‌ها هم برنامه ریزی کنیم.
استاندار البرز گفت: از هیات علمی و مجموعه دست اندرکاران دانشگاه انتظار می‌رود در قالب یک طرح پژوهشی و یا عنوان پایان نامه در راستای ارتقا بستر‌های بهره گیری از نخبگان و تقویت مهارت‌های فارغ‌التحصیلان برای دستیابی به اشتغال و اجرای طرح‌هایی همچون طرح کاد، برنامه و راهکار تخصصی با قابلیت اجرایی ارائه دهند.
وی همچنین از روسای دانشگاه‌های استان خواست تا برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید به زیباسازی، نظافت، تعویض لوازم فرسوده دانشگاه‌ها و... توجه ویژه‌ای را داشته باشند.
عبداللهی وحدت، وفاق و همدلی بین دانشگاه‌های استان و هم افزایی برای حل مشکلات یکدیگر با امکانات موجود در هر دانشگاه را مورد تاکید قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها