مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران خبر داد:

اکران آثار منتخب «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از اکران آثار منتخب «المپیاد فیلمسازی نوجوانان» در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۷۲۷۱۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ وحید ملتجی با اعلام اینکه هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری از 24 تا 29 شهریور در اصفهان برگزار می‌شود، گفت: این رویداد در گذشته به‌عنوان یکی از رویدادهای جنبی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان بود، اما از سال گذشته تغییراتی اعمال و مقرر شد زمان برگزاری آن جدا و مستقل از جشنواره باشد.

وی انتخاب‌های دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر توسط داوران را از دیگر ویژگی های این دوره المپیاد دانست و افزود: بر این اساس ۳۰ نوجوان از میان هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه از سراسر ایران انتخاب شدند که پنج روز مهمان اصفهان هستند. از تغییرات دیگر نیز این است که این ۳۰ نفر در شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر گروه به سرپرستی یکی از کارگردانان مطرح سینما فیلمسازی را تجربه می‌کند.

به گفته وی، مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای و مهدی خرمیان مربیان گروه‌ها و نادره ترکمانی، باطنی و هادی مقدم‌دوست داوران المپیاد هستند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران با اعلام اینکه هفته گذشته برای ۳۰ دانش‌آموز منتخب یک دوره غیرحضوری آشنایی با مهارت‌های سینما برگزار شد و در ادامه گروه‌بندی و با مربیان خود آشنا شدند، گفت: گروه‌ها از صبح فردا و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در نقاط شهری شروع به تولید فیلمنامه‌ای می‌کنند که برای آن به جمع‌بندی رسیدند.

وی اعلام کرد: از سال گذشته قرار بر این شد که فیلم‌های تولید شده در این المپیاد، در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شود و بر همین اساس امسال زمان برگزاری المپیاد را پیش از جشنواره گذاشتیم؛ بنابراین در جشنواره امسال شش فیلم برتر سال گذشته و سال جاری به نمایش گذاشته شود.

ملتجی اعتباربخشی به المپیاد فیلمسازی را از مهمترین رویکردهای برگزارکنندگان آن در دوره دوره اخیر دانست و اظهار کرد: بر این اساس با بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم نیز در حال مذاکره هستیم تا خروجی این المپیاد مورد تأیید این دو نهاد نیز باشد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها