اتهام زنی آمریکا به سازمان ملل در حمایت از رژیم صهیونیستی

نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل مدعی شد این سازمان به شکل مفرط و بیش‌ از حدی بر مساله رژیم صهیونیستی تمرکز کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۵۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل این سازمان را متهم کرد به این که «تمرکز بیش از حد و مفرط» بر رژیم صهیونیستی که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا کنون بیش از ۴۱ هزار ۱۰۰ فلسطینی را در نوار غزه به شهادت رسانده قرار داده است.

گرینفیلد در سخنرانی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا مدعی شد «یک حجم ناعادلانه از تمرکز بر اسرائیل وجود دارد.»

توماس گرینفیلد اظهار کرد: «من فکر می‌کنم ما دارای مشکل اسرائیل در سازمان ملل هستیم. یک تمرکز بیش از حد و مفرط بر اسرائیل – حتی قبل از جنگ غزه- در سازمان ملل وجود داشته است. این مساله‌ای است که ما به طور مرتب مطرح ساخته‌ایم.»

این فرستاده آمریکا به سازمان ملل مدعی شد شورای امنیت سازمان از چند دهه پیش تا کنون در دستور کار خود انقدر که نشست ماهانه در مورد رژیم صهیونیستی بر گزار کرده برای هیچ جای دیگری در جهان برگزار نکرده است.

او گفت: «این که این حجم ناعادلانه از تمرکز بر اسرائیل در سازمان ملل وجود دارد مساله‌ساز است.»

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به یک سوال که از او درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین مطرح شد ادعا کرد فلسطین شایستگی لازم برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور را ندارد.

او مدعی شد: «یک کشور یک سری مسؤولیت‌ها را در قبال مردمش داشته و من باور ندارم که فلسطینی‌ها آنطور که هم‌اکنون موجودیت دارند همه عناصر برای آنکه آنها را به عنوان کشور به رسمیت بشناسیم داشته باشند.»

توماس گرینفیلد همچنین با طرح حمایت مجدد کشورش از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بابت حکم بازداشتی که «کریم خان»، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای او درخواست کرده عنوان کرد: «ما همیشه به صراحت گفته‌ایم که با حکم دادگاه مشکل داریم.»

او تاکید کرد: «بگذارید صریح بگویم: ما او را دستگیر نخواهیم کرد.»

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» کریم خان، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری روز ۲۰ مه اعلام کرد این دادگاه به دنبال کسب حکم بازداشت برای نتانیاهو و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی است.

این دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در آن زمان اعلام کرد: «دلایل متقنی وجود دارد برای آنکه باور کنیم نتانیاهو و گالانت مسؤولیت کیفری از بابت جنایات جنگی و جنایات ضدبشری ارتکاب یافته در غزه از دست کم هشتم اکتبر به این سو دارند.»

نتانیاهو و گالانت در صورت صدور رسمی حکم بازداشتشان از سوی دیوان بین‌المللی کیفری نخواهند توانست به هیچ یک از ۱۲۴ کشور عضو این دیوان که ملزم به اجرای احکامش هستند بروند.

رژیم صهیونیستی اختیار قضایی دیوان بین‌المللی کیفری به رسمیت نمی‌شناسد.

دیوان بین‌المللی کیفری یک نهاد بین‌المللی مستقلی است که وابستگی به سازمان ملل یا هیچ نهاد جهانی دیگری ندارد.

رژیم صهیونیستی که مدتی پیش یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای مطالبه آتش‌بس فوری در نوار غزه زیر پا گذشت همچنان با موج محکومیت‌های بین‌المللی که از زمان شروع عملیات بی‌رحمانه خود علیه نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون ادامه یافته، روبرو است.

این عملیات تا کنون طبق اعلام مقام‌های بهداشت و درمان محلی در غزه منجر به شهادت بیش از ۴۱ هزار و ۱۰۰ فلسطینی عمدتا متشکل از زنان و کودکان و مجروح شدن بیش از ۹۵۱۰۰ تن دیگر شده است.

رژیم صهیونیستی همچنین متهم به نسل‌کشی در دیوان بین‌ المللی دادگستری طبق شکایتی که آفریقای جنوبی در این دادگاه ثبت کرده، شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها