دبیرکل پزشکان بدون مرز:

وضعیت انسانی در غزه فاجعه بار است | ادامه تجاوزات در سایه کمبود دارو

دبیرکل پزشکان بدون مرز، وضعیت انسانی و بهداشتی در نوار غزه را فاجعه بار توصیف کرد. این در حالی است که حملات و تجاوزات اشغالگران برای سیصد و چهل و سومین روز جنگ ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۷۲۴۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، «کریستوفر لاکر»، دبیرکل پزشکان بدون مرز گفت: هیچ گونه ایمنی و امنیتی برای کارکنان بخش بهداشت در حین انجام وظیفه وجود ندارد.

لاکر به الجزیره تاکید کرد که اسرائیل از کارت کمک‌های بشردوستانه به عنوان ابزاری برای تبلیغات سیاسی استفاده می‌کند و اجازه ورود مواد مورد نیاز به نوار غزه را نمی دهد.

همچنین الجزیره در خبری دیگر گزارش داد بیمارستان‌ های غزه از کمبود شدید دارو رنج می‌برند. در سایه ادامه محاصره اسرائیل و حملات مداوم، بیمارستان‌های باقی‌مانده در نوار غزه در نتیجه از دست دادن اکثر تجهیزات اولیه، از وضعیت بسیار دشواری رنج می‌برند.

وزارت بهداشت از کمبود بیش از ۶۰ درصدی در داروهای اساسی و بیش از ۸۵ درصدی در داروهای تخصصی برای درمان سرطان و دیالیز خبر داد.

به لحاظ میدانی خبرنگار الجزیره گزارش داد که تانک‌های رژیم صهیونیستی منطقه المواصی در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه را با شلیک توپ و مسلسل گلوله باران کردند که در پی آن تعدادی زخمی شدند.

منابع پزشکی روز جمعه از شهادت حدود ۶۰ شهروند فلسطینی در حملات اشغالگران به مناطق مختلف نوار غزه از شامگاه دیروز خبر دادند.

دفاع مدنی غزه گزارش داد که بر اثر بمباران صبح امروز رژیم صهیونیستی به خانه خانواده «عقل» در خیابان عشرین شرق اردوگاه النصیرات، یک زن و یک کودک شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

همچنین کودکی به نام «زکریات محمد طلال ابوریده» اهل خان یونس بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد و به بقیه هفت برادرش پیوست که چند روز قبل در نتیجه بمباران اشغالگران به شهادت رسیده بودند.

امروز یک حمله هوایی نزدیک مدرسه عین جالوت در منطقه حسن البنا در محله الزیتون شهر غزه را هدف قرار داد. خبرنگار الجزیره نیز گفت که اشغالگران مجاورت مسجد صلاح الدین در محله الزیتون را هدف قرار دادند.

همچنین شماری از شهروندان بر اثر شلیک توپخانه پیش از ظهر جمعه به اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه زخمی شدند.

در عین حال شرکت رادیو و تلویزیون عبری گزارش داد که مقامات ارشد ارتش در حال مطالعه طرحی با هدف تبدیل شمال نوار غزه به یک منطقه نظامی هستند.

این رسانه به نقل از منابع ناشناس افزود که این طرح توسط گیورا آیلند، رئیس سابق شورای امنیت داخلی این رژیم تهیه شده و تایید آن در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها