انتشار خبرهای ضدونقیض از تحولات جدید مذاکرات قاهره

نیم‌نگاه نتانیاهو به آتش‌بس

در پی کشته شدن ۶ کارمند سازمان ملل متحد در بمباران غزه؛

گوترش: نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه در غزه باید هم‌اینک متوقف شود

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه ۶ کارمند آژانس امدادرسانی و کاریابی این نهاد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در بمباران یک مدرسه توسط رژیم صهیونیستی در مرکز نوار غزه کشته شدند، گفت: نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه باید هم‌اینک متوقف شود.
کد خبر: ۱۴۷۲۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش روز گذشته در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، کاملا غیرقابل قبول است. مدرسه‌ای که به پناهگاهی برای حدود ۱۲ هزار نفر تبدیل شده بود، امروز بار دیگر مورد هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفت.

 
اظهارات وی پس از آن مطرح شد که رژیم صهیونیستی روز گذشته مدرسه «الجاعونی» در اردوگاه النصیرات که محل اسکان غیرنظامیان آواره در مرکز غزه بود را بمباران کرد و در این جنایت، دست‌کم ۱۸ نفر کشته و شمار دیگری زخمی شدند.
 
گوترش در این باره تصریح کرد: ۶ تن از همکاران ما در آنروا در میان کشته‌شدگان هستند.
 
آنروا نیز اعلام کرد که این «بیشترین تلفات» در میان کارکنان این آژانس طی یک حادثه بوده است.
 
آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به خانواده و عزیزان این کشته‌شدگان در پی بمباران رژیم صهیونیستی تسلیت گفت و در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: در میان کشته‌شدگان، مدیر پناهگاه آنروا و سایر اعضای تیمی بود که به آوارگان کمک می‌کردند.
 
بر اساس این گزارش، این مدرسه از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر (مهر)، پنج بار هدف حملات ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.
 
به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.
 
با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها