گاردین:

لندن با اقدامات نمایشی نمی‌تواند مانع از اشغالگری بیشتر اسرائیل شود

رژیم صهیونیستی به تصمیم لندن برای لغو برخی مجوزهای صدور سلاح به اراضی اشغالی واکنش شدیدی نشان داده است، اما بر کسی پوشیده نیست که لغو تعداد محدودی از این مجوزها رژیم اشغالگر را وادار به تغییر رویه نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۷۱۸۱۹

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به اینکه تحریم تسلیحاتی محدود رژیم صهیونیستی از سوی دولت بریتانیا تاثیر چندانی بر رفتار این رژیم نخواهد داشت، خواستار توقف سیاست‌های مهلک و مخرب رژیم اشغالگر در غزه و کرانه باختری شد.

به گزارش روزنامه «گاردین»، تصمیم دولت بریتانیا برای تعلیق ۳۰ مجوز صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی واکنش‌هایی را در پی داشت که قابل‌ پیش‌بینی بود. منتقدان جنگ غزه از مسامحه‌کاری لندن نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کردند و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر نیز گفت این اقدام مانند این است که «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر وقت انگلیس در جنگ جهانی دوم را از تسلیحات لازم برای مبارزه با آلمان نازی محدود می‌کردند.

این در حالی است که به گزارش رسانه انگلیسی، غزه جزئی جدایی‌ناپذیر از درگیری گسترده رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در اراضی اشغالی است و نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر آنقدر فاحش است که حتی برای متحدانش از جمله انگلیس نیز قابل‌چشم‌پوشی نیست.

در طول ۶ دهه، تلاش‌ها برای راهکار مسالمت‌آمیز راه به جایی نبرد و جامعه بین‌المللی برای انتقاد از شهرک‌سازی‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها در کرانه باختری، به صدور بیانیه‌های کلیشه‌ای اکتفا کرد؛ این در حالی است که شهرک‌سازی‌های غیرنظامی در کرانه باختری نشانگر الحاق دائمی اراضی اشغال‌شده در جنگ است، یعنی امری که جامعه بین‌المللی برای پیشگیری از وقوع جنگ، آن را ممنوع اعلام کرده بود.

گرچه صهیونیست‌ها پیش از آغاز جنگ غزه در کابینه ائتلافی نتانیاهو پرده از مقاصد استعماری خود برداشته و الحاق خاک فلسطینیان را به‌صورت رسمی به‌عنوان یک هدف عنوان کردند، اما وضعیت زندگی فلسطینی‌ها در کرانه باختری از عملیات طوفان الاقصی به بدترین نقطه خود رسیده است. رژیم صهیونیستی مجوز کار حدود ۱۶۰ هزار نفر از فلسطینیان کرانه باختری که در شهرک‌ها یا اراضی اشغالی کار می‌کردند را لغو کرده و درآمدهای مالیاتی که برای تشکیلات خودگردان فلسطین جمع‌آوری می‌کرد را متوقف کرده است. تمام زیرساخت‌ها از جمله دسترسی به آب در کرانه باختری آسیب دیده‌اند.

به گزارش گاردین، قبل از عملیات طوفان الاقصی، تشدید فشار اقتصادی در کرانه باختری موجب فروپاشی قدرت تشکیلات خودگردان و ظهور گروه‌های مقاومت مسلحانه شد، امری که به نوبه خود تشدید خشونت صهیونیست‌ها و شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان را به دنبال داشت. اخیرا رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین عملیات نظامی خود در ۲۰ سال گذشته را در کرانه باختری اجرا کرد.

در گزارش رسانه انگلیسی آمده است که صهیونیست‌ها در ظاهر امر، در روز جمعه از شهر جنین در کرانه باختری خارج شدند، اما در واقع مشخص نیست این عملیات به‌طور واقعی چه زمانی پایان خواهد یافت. هر فشار جدیدی از سوی نظامیان صهیونیست، احتمالا با هدف کنترل کامل و حاکمیت دائمی بر تمامی نقاط کرانه باختری انجام خواهد شد.

اما صهیونیست‌ها به کرانه باختری راضی نخواهند شد. همین حالا چند وزیر کلیدی در کابینه رژیم اشغالگر نسبت به اشغال دائمی غزه و بیرون راندن فلسطینیان ابراز تمایل کرده‌اند. «ایتامار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار بازسازی شهرک‌های یهودی‌نشین در غزه و خارج کردن فلسطینیان شده و نمایندگان افراطی کنست نیز فراکسیونی برای پیگیری این هدف تشکیل داده‌اند. «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم اشغالگر نیز که یکی دیگر از چهره‌های افراطی کابینه رژیم صهیونیستی است، اخیرا خواستار آن شد که ارتش صهیونیستی توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بر عهده بگیرد.

به گزارش گاردین، منتقدان جناح چپ درست می‌گویند که تعلیق تعداد کمی از مجوزهای صادرات تسلیحات بریتانیا برای متوقف کردن برنامه گسترده‌تر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کافی نخواهد بود و کسانی که به این اقدام ناچیز انتقاد دارند، باید در عوض کابینه نتانیاهو را به چالش بکشند تا از سیاست‌های ویرانگر خود در قبال اراضی اشغالی دست بردارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها